Od kilku miesięcy ZUS działa w rygorze sanitarnym i jednym z jego zasad jest oczekiwanie klientów na obsługę na zewnątrz. Chodzi o fakt, że wirus SARS-COV-2 trudniej rozprzestrzenia się na świeżym powietrzu. Jesienna pogoda jednak nie rozpieszcza. Silny wiatr i częste opady deszczu zniechęcają do wychodzenia z domu i mogą sprawić, że przebywanie na dworze okaże się nieprzyjemne. Urząd zachęca, by w tej sytuacji zdecydować się na skorzystanie z rezerwacji wizyty. Dzięki temu spędzimy na zewnątrz maksymalnie kilka minut, bo gdy nadejdzie godzina naszej rezerwacji zostaniemy obsłużeni poza kolejnością.
Rezerwacja wizyty w ZUS jest możliwa po zalogowaniu się na swoje konto na Platformie Usług Elektronicznych ZUS. Wystarczy wskazać tam konkretną placówkę oraz rodzaj sprawy, którą chcemy załatwić. Następnie w kalendarzu wybieramy wolny termin i tyle wystarczy, by umówić wizytę. Wykonanie tych czynności zajmuje dosłownie chwilę. Wystarczy tylko kilka kliknięć na swoim profilu.
Jak zarezerwować wizytę? Instrukcja krok po kroku
Po zalogowaniu na stronie www.pue.zus.pl trzeba wybrać w „Panelu Ogólnym" zakładkę „Wizyty", następnie „Rezerwacja wizyty", wskazać placówkę ZUS oraz sprawę, której dotyczy wizyta. Na koniec wystarczy wybrać dogodny dzień i godzinę wizyty spośród wolnych terminów.