Na jakie awarie C-330 trzeba się przygotować?
Trzydziestka i Sześćdziesiątka uznawane są za niezniszczalne. Jest w tym stwierdzeniu sporo racji, biorąc pod uwagę długość eksploatacji poszczególnych egzemplarzy. Jednak zarówno wady konstrukcyjne, jak i codzienne użytkowanie, z czasem będą wymagały interwencji właściciela.
W C-330 stosunkowo często dochodzi do przegrzewania się silnika. Przeważnie winna jest zepsuta pompa wody lub niedziałający termostat. Objawy są dosyć jednoznaczne i trudne do przeoczenia: zbyt wysoka temperatura w kabinie, wyczuwalny zapach płynów eksploatacyjnych, a w skrajnych przypadkach – dymienie.
Intensywna eksploatacja prowadzi do naturalnego zużywania się zębatek oraz zaworów głowicy. Tym razem o usterce informuje nas hałas, większy niż ten standardowy, charakterystyczny dla starych ciągników. Nierzadko dochodzi również do zapchania przewodów paliwowych, skutkujący brakiem płynności pracy silnika, spadkiem jego wydajności oraz problemami z uruchomieniem.
Na szczęście w większości przypadków naprawa jest łatwa i nie generuje skrajnie wysokich kosztów. Części zamienne do Trzydziestki znajdziesz na blaut-rol.pl/czesci-do-ciagnikow/c-330/.
Co się psuje najczęściej w C-360?
Sześćdziesiątka jest młodsza konstrukcyjnie od Trzydziestki o 9 lat, ale nie zmienia to faktu, że niektóre pracujące w naszych gospodarstwach egzemplarze zbliżają się do pięćdziesiątki, a najmłodsze przekroczyły trzydziestkę. Nie ma więc co się dziwić, że konieczne będzie zarówno usuwanie pojawiających się awarii, jak i wymienianie naturalnie zużytych elementów.
Najsłabszym punktem Sześćdziesiątek były od samego początku skrzynie biegów. Niektóre egzemplarze sprawowały się tak źle, że doczekały się nawet fabrycznej wymiany. Awaria skrzyni biegów jest łatwa do zdiagnozowania – obserwujemy trudność w przełożeniach (zwłaszcza wstecznych), a także ich wypadanie oraz nietypowe, zgrzytające dźwięki. W ostateczności ciągnik traci zupełnie moc.
W C-360 występują również awarie TUZ. Tym razem wina leży przeważnie po stronie użytkowników poddających maszynę zbyt dużym obciążeniom. Również w tym przypadku objawy są oczywiste – traktor potrzebuje coraz większej mocy do radzenia sobie z obciążeniem, aż do momentu, gdy układ hydrauliczny zupełnie przestaje działać.
Dodatkowo zarówno w Trzydziestkach, jak i w Sześćdziesiątkach, typowe są usterki elektroniki. Przepalają się zarówno lampy, jak i kontrolki, a wskaźniki przestają pokazywać realistyczne informacje. Na blaut-rol.pl/czesci-do-ciagnikow/c-360/ znajdziesz szeroki wybór części zamiennych, potrzebnych do naprawy wszystkich podzespołów Ursusa C-360.
Samodzielna naprawa Ursusów – kto może się jej podjąć?
Stare Ursusy mają tę przewagę nad nowoczesnymi ciągnikami, że bardzo wielu napraw jesteśmy w stanie dokonać samodzielnie. Wystarczy średnio dobra orientacja w zagadnieniach technicznych i wprawa w majsterkowaniu, aby wymienić najczęściej psujące się elementy.
Z usługi profesjonalnego mechanika należy skorzystać w sytuacji, gdy naprawa wykracza poza nasze kompetencje, jak również wówczas, gdy dany podzespół psuje się zbyt często – to dla nas wyraźna wskazówka, że coś robimy nieprawidłowo.
Gdzie kupować części zapasowe do ciągników rolniczych?
Jeszcze dekadę temu w razie awarii ciągnika standardowe postępowanie obejmowało objazd okolicznych składów rolniczych w poszukiwaniu potrzebnych części zamiennych. Obecnie mało kto ma czas na takie wyprawy, a wszystkie elementy są dostępne online.
Sklep internetowy https://www.blaut-rol.pl/ oferuje części zapasowe do ciągników, kombajnów oraz innych pojazdów i maszyn rolniczych, zarówno do najstarszych, jak i do najnowszych modeli. Są wśród nich logowane części oryginalne, a także zamienniki pochodzące od pewnych, sprawdzonych dostawców. Tysiące najpopularniejszych elementów dostępnych jest od ręki, z wysyłką w 24 godziny. Niestandardowe części można zamówić z gwarancją korzystnej ceny i wysokiej jakości.