Piątek 22 listopada
Cecylii, Marka, Maura
RADOM aktualna pogoda

Promocja firmy w internecie - poznaj 5 skutecznych sposobów

Materiał partnera 2020-01-17 17:03:00

Jeśli chcesz w krótkim czasie dotrzeć do jak największej liczby potencjalnych klientów - zareklamuj swój biznes w internecie. To dzisiaj najbardziej efektywny, a przy tym niedrogi sposób, aby odnieść sukces. Przepisów na promocję firmy w sieci jest całkiem sporo. Wybraliśmy te, które pomogą Ci zostać zauważonym wśród setek tysięcy konkurentów.

Promowanie firmy w internecie - czy to się opłaca?

Obecnie firma, której nie ma w internecie, praktycznie nie istnieje. Tak, promowanie biznesu w sieci to konieczność, bez względu na to, czy Twoja marka jest już dobrze znana, czy dopiero wchodzisz na rynek. Reklama w internecie to gwarancja ogromnego zasięgu i całodobowej, nieograniczonej emisji. A to wszystko przy stosunkowo niskim koszcie, a nawet z udziałem darmowej reklamy Google - czy może być lepiej? Wystarczy jedynie sięgnąć po odpowiednie rozwiązania.

Jak wypromować firmę w internecie?

1. Pozycjonowanie SEO

Profesjonalnie przeprowadzone pozycjonowanie (warto polegać tutaj na specjalistach, bo Google jest bardzo wymagający) pozwoli zająć stronie Twojej firmy wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania najpopularniejszych wyszukiwarek, w tym oczywiście Google. To jedna z najskuteczniejszych metod promocji biznesu w sieci. Twoja firma zostanie zauważona - wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania to nawet tysiące odwiedzin potencjalnych klientów każdego dnia!

Skutecznym sposobem na dotarcie do lokalnych odbiorców, którzy realnie są zainteresowani konkretną ofertą w danym miejscu (np. warsztatem samochodowym w mieście X), jest pozycjonowanie lokalne. Jak podają eksperci na https://www.eactive.pl/blog-o-seo/pozycjonowanie-lokalne-firmy-badz-liderem-w-swoim-miescie/ to promocja dostosowana do zachowań internautów, którzy w wyszukiwarce wpisują poza poszukiwanym produktem także konkretne miasto lub region.

Dla kogo SEO będzie optymalnym rozwiązaniem? Dla absolutnie każdej firmy. Koszt zależeć będzie od konkurencyjności i ilości pozycjonowanych fraz (od 300 zł do nawet kilku tysięcy złotych). O efektach już wspomnieliśmy - nawet tysiące odwiedzin potencjalnych klientów każdego dnia.

2. Płatne reklamy Google Ads

Kampanie Google Ads mogą stanowić świetne uzupełnienie pozycjonowania. Google pozwala stworzyć reklamę i umożliwia bezpośrednie skierowanie jej do konkretnej grupy odbiorców - potencjalnych klientów Twojego biznesu.

Kto może sięgnąć po Google Ads? W zasadzie każda firma. Jedyne ograniczenia dotyczą tutaj wybranych działalności i określa je polityka Google. Koszt? Płacisz jedynie za kliknięcia w reklamę - od kilkunastu groszy do kilkuset złotych. Efektem będzie szybkie dotarcie na szczyt wyszukiwarki Google. Ale uwaga - po wykorzystaniu budżetu reklamy przestają być wyświetlane.

3. Google Moja Firma

Reklama w Google za darmo? Wystarczy założyć wizytówkę firmy na odpowiedniej stronie Google (google.com/intl/pl_pl/business/), co jest szybkie, proste i bezpłatne. Wizytówka sprawi, że Twoja firma będzie widoczna w wynikach wyszukiwania, a dodatkowo zaistnieje możliwość wyznaczenia trasy do siedziby firmy na mapie Google. Twoi potencjalni klienci natychmiast uzyskają również najistotniejsze informacje, m.in. numer telefonu, adres, czy godziny otwarcia firmy. Wizytówki firmowe obejmują także opinie innych użytkowników, czy też zdjęcia.

Google Moja Firma to rozwiązanie dla wszystkich, jednak najbardziej polecane przedsiębiorstwom prowadzącym działalność lokalnie, dostarczającym usługi / produkty w określonym miejscu. Ta forma reklamy jest zupełnie darmowa. Efektem będzie widoczność firmy na mapach Google, a w połączeniu z pozycjonowaniem lokalnym zyskasz wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.

4. Social Media

Media społecznościowe to kolejny sposób na promowanie firmy w sieci. Facebook, Twitter, czy Instagram każdego dnia odwiedzane są przez miliony użytkowników (zwłaszcza ludzi młodych). Dlatego założenie konta na wybranych portalach będzie idealną okazją do zaprezentowania oferty szerokiej grupie odbiorców, a także sposobem na budowanie relacji z klientami. Social media to również niezawodne narzędzie służące komunikacji - w ten sposób szybko uzyskasz opinie, oceny, czy komentarze.

Czy samo założenie konta na portalu społecznościowym wystarczy? Niestety nie. Konieczne są regularne (standardowo 1 post na 2 - 3 dni, choć wszystko zależy tutaj od charakteru działalności i specyfiki branży) publikacje wartościowych treści, takich, które zainteresują klientów. 

Do kogo takie rozwiązanie będzie korzystne? W przypadku Facebooka czy Instagrama przede wszystkim dla firm z branż dostarczających produkty, o których się mówi, które można komentować. Branże przemysłowe znajdą natomiast z pewnością odpowiednie miejsce na LinkedIn. Założenie konta na portalu społecznościowym jest bezpłatne. Jeśli zdecydujesz się na profesjonalne prowadzenie profilu przez specjalistów, koszt może wynosić od kilkuset złotych do nawet kilku tysięcy złotych miesięcznie. Efekt? W ten sposób wykreujesz profesjonalny wizerunek marki i zapewnisz jej popularność. To także dobry sposób, aby zyskać opinię eksperta w swojej dziedzinie.

5. Blog

Prowadzenie firmowego bloga z poradami, wartościowymi treściami eksperckimi, które zainteresują odbiorców, pozwala zyskać szerokie grono czytelników, którzy w kolejnym kroku stają się klientami firmy. To dobry sposób na promocję i wykreowanie pozytywnego wizerunki firmy - eksperta w danej dziedzinie. Jeśli chcesz zyskać zaufanie wśród swoich potencjalnych klientów - prowadzenie bloga z pewnością w tym pomoże.

Warunkiem powodzenia przedsięwzięcia promocyjnego w formie prowadzonego bloga jest systematyczność i regularne publikacje (co najmniej 1 wpis tygodniowo). Blog musi się rozwijać. Poza wysokiej jakości treściami istotne będą atrakcyjne zdjęcia zamieszczane w towarzystwie wpisów.

Komu polecamy takie rozwiązanie? Bloga powinny prowadzić firmy działające w branżach kreatywnych oraz te, których dziedziny są specjalistyczne i które mogą podzielić się wiedzą ekspercką. Jeśli będziesz samodzielnie prowadzić bloga, opcja ta będzie darmowa. Profesjonalna obsługa bloga to już wydatek od kilkudziesięciu złotych w górę. Efektem będzie zbudowanie profesjonalnego wizerunki firmy i przyciągnięcie zainteresowanych czytelników - klientów. 

Komentarze naszych czytelników

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu

Dodaj komentarz

RADOM aktualna pogoda

Nasza strona wykorzystuje pliki cookies.

Strona używa cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług oraz prowadzenia statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.

Akceptuję, nie pokazuj więcej
Polityka prywatności Ochrona danych osobowych