Czym jest pozycjonowanie lokalne? Czym różni się od standardowego SEO?
Pod pojęciem pozycjonowania lokalnego kryją się działania z zakresu SEO, które dążą do przyciągnięcia na stronę www firmy użytkowników znajdujących się w konkretnej lokalizacji. I tak, pozycjonowanie w Radomiu jest skierowane do firm z Radomia i okolic (może zostać rozciągnięte na całe województwo mazowieckie), które chcą zaistnieć w świadomości klientów z tego miasta i jego okolic. Nie interesują ich natomiast klienci z całej Polski, do których pozyskania prowadzą z kolei działania z zakresu standardowego SEO.
Najprościej rzecz ujmując, lokalne SEO jest rodzajem pozycjonowania, który koncentruje się na klientach z rynku lokalnego, a nie na budowaniu zasięgów o charakterze ogólnopolskim. Ten ostatni nie jest bowiem zawsze potrzebny, a wręcz wcale nie sprawdzi się w przypadku firm z Radomia i okolic, które działają stacjonarnie. Ich głównym celem jest bowiem budowanie zasięgów wśród klientów z najbliższej okolicy, którzy osobiście odwiedzą firmę, zrobią zakupy lub skorzystają z oferowanej usługi.
Poza tym, że pozycjonowanie lokalne od standardowego różni się zasięgiem (w przypadku SEO lokalnego jest on bowiem zawężony do konkretnego miasta lub regionu), większych różnic pomiędzy nimi raczej nie ma. Zarówno lokalne SEO, jak i standardowe działają w bardzo podobny sposób. Inna jest jedynie strategia działania, a konkretnie zakres słów kluczowych, na które będzie pozycjonowana strona firmy klienta.
Pozycjonowanie Radom – dla jakich firm okaże się strzałem w dziesiątkę?
Pozycjonowanie lokalne jest zasadniczo skierowane do dwóch grup przedsiębiorców. Pierwszą z nich są małe firmy działające na lokalnym rynku, a drugą większe przedsiębiorstwa, które posiadają oddziały w różnym miastach w Polsce.
W tym pierwszym przypadku lokalne SEO pozwala małej firmie, która świadczy swoje usługi najczęściej stacjonarnie, dotrzeć od razu do swojej grupy docelowej, czyli klientów z najbliższej okolicy. W ich przypadku nie ma bowiem najmniejszego sensu wydawanie pieniędzy w celu pozyskania klientów z całego kraju, którzy i tak nie skorzystają ze świadczonych przez firmę usług.
Pozycjonowanie lokalne to także jeden z ważniejszych elementów strategii marketingowej firm, które posiadają swoje oddziały w różnych miastach. W ich przypadku, lokalne SEO jest bowiem równie ważne, co standardowe pozycjonowanie, gdyż dzięki połączeniu obydwu działań, mogą docierać zarówno do klientów z całej Polski, jak i z konkretnego miasta, w którym mieści się jeden z firmowych oddziałów.
Więcej informacji znajdziesz na stronie DevaGroup - pozycjonowanie Radom.