Zakład Ubezpieczeń Społecznych wprowadza samoobsługę na profilach płatników składek na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS. Pozwala to na samodzielne tworzenie elektronicznych dokumentów z wybranymi danymi z konta w ZUS. W taki sposób można na przykład utworzyć dokument z informacją o saldzie na koncie w ZUS, o liczbie ubezpieczonych czy też potwierdzenie, że jest się płatnikiem składek.
Dotychczas przedsiębiorcy, którzy musieli przedłożyć tego typu potwierdzenie z danymi z ZUS w innej instytucji administracji publicznej, czy też instytucji finansowej, musieli złożyć w tej sprawie wniosek. Od tego tygodnia sami mogą już utworzyć żądany dokument, potwierdzony elektroniczną pieczęcią ZUS. Dokument można zapisać jako plik PDF, XML lub wysłać na dowolny adres e-mail. Co ważne - wysłanie potwierdzenia na adres e-mail jest odpowiednio zabezpieczone.
- Robimy kolejny krok w rozwoju polskiej e-administracji. Już nie tylko udostępniamy e- usługi realizowane zdalnie przez naszych pracowników, ale dajemy również narzędzia do samoobsługi na Platformie Usług Elektronicznych – podsumowuje wprowadzenie nowych e- usług prof. Gertruda Uścińska, prezes ZUS i dodaje: - Na bieżąco analizujemy oczekiwania naszych klientów i staramy się wychodzić im naprzeciw.
Przedstawiciel instytucji, w której przedsiębiorca złoży samodzielnie przygotowane potwierdzenie z danymi z ZUS, będzie mógł je potwierdzić online. Wystarczy, że wejdzie na stronę www.zus.pl i skorzysta ze specjalnej wyszukiwarki udostępnionej przez ZUS.
W najbliższych miesiącach na Platformie Usług Elektronicznych pojawią się kolejne nowości, m.in. w zakresie formularzy A1 (delegowanie pracowników), jak i rocznych rozliczeń składkowych. Dla lekarzy ZUS wprowadzi także nowy, bardziej przyjazny, kreator do wystawiania e-zwolnień.
Nie masz profilu? Warto go założyć i dołączyć do grona ponad 3 milionów użytkowników PUE. Wejdź na www.pue.zus.pl i dowiedz się więcej.