Ile średnio płacimy za zakupy w Lidlu
Średnia wartość koszyka zakupowego w polskich sklepach Lidl waha się w przedziale cenowym 80-140 złotych, jednocześnie są to sklepy z doskonałym połączeniem cen, jakości oferowanych towarów i poziomu obsługi klientów. Taki koszt w znacznym stopniu spowodowany jest efektem skali - w kraju obecnie funkcjonuje ponad 600 sklepów i ich liczba stabilnie wzrasta, co pozwala robić duże zakupy hurtowe i jednocześnie obniżać koszt jednostkowy produkcji. Ponadto w sklepach Lidl systematycznie organizowane sa promocje i wyprzedaże, podczas których kupimy wiele towarów ze zniżką nawet do 70%. Dowiedz się o aktualnych ofertach w Lidlu na stronie rabato.com/pl/lidl, a na pewno zauważysz, że podstawowy tygodniowy koszyk produktów zapełnisz za kwotę do 150 zł!
Jak kształtują się ceny w supermarketach Lidl
Warto pamiętać, że w Polsce, jak i w całej Unii Europejskiej, przepisy antymonopolowe zabraniają dostawcom lub producentom ustalania cen dla swoich produktów w supermarketach i dyskontach. Z reguły większość sprzedawców detalicznych przestrzega zalecanej ceny detalicznej (RRP). Dlatego właśnie rozbieżność cen w Lidlu i innych sklepach najczęściej nie przekracza 10%.
Przemyślane rozwiązania marketingowe w Lidlu pozwalają oferować klientom wybrane towary w bardzo atrakcyjnych cenach. Są to przede wszystkim produkty pod markami własnymi – Alesto, Agrus, Kuchnia Lidla.pl itd. Ponadto w niższej cenie kupimy towary wyprodukowane w Niemczech. Dlaczego? Tutaj odgrywa rolę efekt skali. W Niemczech otwarto już ponad 2100 sklepów Lidl, a więc koszt jednostkowy zakupu i produkcji większości towarów jest w tym przypadku znacznie niższy niż w Polsce, nawet bez względu na wyższy koszt surowców.
Dodatkowo często sklepy Lidl prowadzą własne piekarnie, więc zawsze można kupić w nich świeże pieczywo w przystępnej cenie. Sieć sklepów współpracuje również z lokalnymi dostawcami produktów mlecznych i mięsnych, a to powoduje bardzo przystępne ceny nabiału, tak mocno popularnego wśród Polaków.
Jak zaznacza kierownictwo sieci Lidl, ponad 70% oferowanych w niej produktów należy do polskich producentów. Przyczynia się to do kształtowania naprawdę atrakcyjnej polityki cenowej w supermarketach i codziennego zwiększenia grona stałych klientów, preferujących jakościowe i świeże produkty od sprawdzonych dostawców, wyróżniające się niższą ceną niż w konkurencyjnych dyskontach. Strategicznym celem sieci Lidl w Polsce jest wyjście na pozycje najbardziej rozpoznawalnego polskiego sklepu. Pozwala to liczyć na dalsze obniżanie cen i organizację licznych akcji promocyjnych, o których łatwo dowiesz się jako pierwszy na stronie rabato.pl.
Dlaczego zaś w Lidlu możemy liczyć na naprawdę niskie ceny? Znacząca różnica w cenie jest spowodowana tym, że sklepy dyskontowe, wśród których znajduje się też Lidl, oszczędzają pieniądze ze względu na ograniczony asortyment i prostą prezentację towarów. To pozwala im utrzymywać niskie ceny. Supermarkety, w porównaniu z dyskontami, wydają znacznie więcej pieniędzy na prezentację towarów, ich magazynowanie i personel. Dlatego koszt tych samych towarów może być w nich niższy o 10% lub nawet więcej.