Czwartek 31 października
Alfonsa, Urbana, Krzysztofa
RADOM aktualna pogoda

Połącz smak i technologię

G. Parzelski, aw. 2013-07-08 13:40:00

Japońska restauracja Higashi w Radomiu przygotowła dla swoich klientów innowacyjny w skali całego kraju system obsługi zamówień, w którym wykorzystane zostały tablety.

fot. Higashi

Klient przychodzący do restauracji zamiast tradycyjnej karty menu zastaje na stoliku iPad’a, na którym działa specjalna aplikacja, prezentująca menu restauracyjne w atrakcyjnej, przystępnej oraz łatwej w obsłudze formie. Podobnie jak w tradycyjnej karcie, klient przed dokonaniem wyboru dań, może zapoznać się ze zdjęciami i opisami potraw. Zaletą aplikacji jest jednak to, że zdjęcia są w niej niezwykle realistyczne, dzięki doskonałej jakości ekranu.

- Można śmiało powiedzieć, że te realistyczne zdjęcia o wiele bardziej zachęcają do złożenia zamówienia, gdyż nasz wzrok pobudza wyobraźnię i niemal czujemy smak potrawy tak pięknie wyglądającej na ekranie - mówi wlaściciel restauracji Higashi w Radomiu Gerard Parzelski.

Funkcjonalność elektronicznego menu jest jednak znacznie większa niż papierowej karty dań. Oprócz przeglądania menu, w tym opisów i zdjęć potraw, klient ma możliwość łatwego wskazywania preferowanych dodatków (np. wybór rodzaju sosu do przystawki, ryżu czy frytek do dania głównego lub smaku syropu podawanego do kawy itp.). Poza tym w aplikacji jest miejsce na wpisanie tzw. życzeń dodatkowych, np. „bez soli”, „proszę połowę porcji” itp. 

- Elastyczność elektronicznego menu pozwala również klientowi restauracji na komponowanie własnych dań czy zestawów z dostępnych składników. Od tej pory jadanie w restauracji może być również twórcze, ponieważ za każdym razem można stworzyć własne kompozycje dań, które zachwycą gusta najbardziej nawet wybrednych klientów - dodaje Gerard Parzelski.

Zamówienie stworzone przez klienta restauracji w takim nowoczesnym menu, jednym kliknięciem w przycisk „Zamów” przekazywane jest w tym systemie do programu kelnera, również pracującego na iPad'zie. Kelner jest poinformowany o wszystkich szczegółach zamówienia, w tym wybranych dodatkach, własnych kompozycjach dań, czy też życzeniach specjalnych klienta. Zamówienie automatycznie trafia również do kuchni, gdzie kucharz na swoim iPad'zie widzi na bieżąco kolejkę wszystkich zamówionych dań, ze wszystkich stolików, dzięki czemu może sprawnie szeregować swoją pracę.

Wszystkie programy wchodzące w skład systemu: elektroniczna Karta Menu, program kelnera oraz program kucharza stanowią części składowe jednego systemu i komunikują się ze sobą online. Dzięki temu kucharz jednym dotknięciem ekranu swojego iPad'a informuje zarówno kelnera, jak i klienta, że właśnie zaczął przygotowywać daną potrawę. Podobnie generowana jest informacja o tym, że potrawa jest już gotowa do wydania. Dzięki temu w każdej chwili klient restauracji wie, w jakim stanie przygotowań znajduje się jego zamówienie. Może również domawiać kolejne dania, powiększając swoje zamówienie.

W razie potrzeby, klient ze swojej aplikacji, w każdej chwili może wezwać kelnera z prośbą o pomoc, czy rachunek, a w nagłej sytuacji może wygenerować alarm – szczególny rodzaj przywołania kelnera, wymagający natychmiastowej obsługi.

Czytając powyższy opis odnosi się wrażenie, że jest to opis restauracji przyszłości. Tymczasem opisany system działa w Radomiu, w restauracji japońskiej Higashi. Co więcej system ten został zaprojektowany i wykonany od podstaw również w Radomiu!

Nad połączeniem smaku i technologii w jeden, innowacyjny, autorski projekt, pracowały wspólnie dwie radomskie firmy: iPlanet – Autoryzowany Reseller Apple oraz Ebitech – Apple iOS Developer. Powstały w wyniku tej współpracy system nosi nazwę iRestoMenu, a więcej na jego temat można przeczytać na stronie internetowej irestomenu.pl.

Restauracja Higashi jest pierwsza i dotychczas jedyna w Radomiu, gdzie tego typu projekt został wdrożony. Jest to również wdrożenie unikalne w skali całego naszego kraju. Obecnie system iRestoMenu znajduje się w fazie tzw. testów zamkniętych, a w niedługim czasie przeznaczony będzie do dystrybucji w AppStore.

Autorzy systemu zaś już teraz myślą nad rozbudową jego funkcjonalności tak, aby system był jeszcze ciekawszy i wychodził naprzeciw różnym sektorom branży restauratorskiej oraz wszystkim, którzy cenią nowoczesność i innowacyjność w wielu dziedzinach życia i pracy.

Chcesz szybciej dowiadywać się o nowych wydarzeniach i czytać najświeższe newsy? DOŁĄCZ DO NAS FACEBOKU. ZRÓB TO TERAZ >>>

Komentarze naszych czytelników

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu

Dodaj komentarz

Nie przegap

RADOM aktualna pogoda

Nasza strona wykorzystuje pliki cookies.

Strona używa cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług oraz prowadzenia statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.

Akceptuję, nie pokazuj więcej
Polityka prywatności Ochrona danych osobowych