Piątek 22 listopada
Cecylii, Marka, Maura
RADOM aktualna pogoda

Jakie jest najlepsze miejsce na wynajem biura?

Materiał partnera 2020-01-22 17:07:00

Miejsce, w którym znajduje się biuro naszej firmy ma ogromne znaczenie. Wiadomo to nie od dziś. Warto więc przyjrzeć się najważniejszym czynnikom, które odróżniają miejsca lepsze dla prowadzenia firmy i miejsca mniej się do tego celu nadające. Oczywiście wiele zależy również od samej firmy i charakteru jej działalności.

W dzisiejszej Warszawie wynajęcie przestrzeni biurowej jest bardzo łatwe – wciąż powstaje jej tu o wiele więcej niż firm, które takiej przestrzeni oferują, a pod względem ilości dostępnych biur na wynajem miasto wyprzedza inne lokalizacje w kraju. Wybór jest więc duży. Jakie jest najlepsze miejsce na wynajem biura?

Przestrzenie biurowe w Warszawie – potencjał stolicy

Warszawa to dynamicznie rozwijające się miasto. Już kilkanaście lat temu dało się zauważyć bardzo dużą ilość inwestycji w budownictwo biurowe. W pewnym momencie ilość tego rodzaju inwestycji przekroczyła nawet realne zapotrzebowanie stołecznego biznesu. Szybkość rozwoju tego sektora jest chyba większa niż szybkość rozwoju przedsiębiorczości w Warszawie do dziś.

Przeczytaj również: Ile kosztuje wynajęcie biura w stolicy

Dlatego właśnie na rynku firm oferujących biura do wynajęcia panuje tak duża konkurencja. Dlatego też ofert jest tutaj tak wiele i są one tak różnorodne. Jak pokazuje doświadczenie, nie wszystkie dzielnice miasta są tak samo popularne. W skali lat da się zauważyć wzrosty i spadki zainteresowania poszczególnymi lokalizacjami.

Oczywiście popularność danej dzielnicy przekłada się w dużej mierze na intratność prowadzenia w niej biura, choć z drugiej strony ma również wpływ na koszty wynajmu. Jakie są więc obecnie najważniejsze dzielnice Warszawy, w których znaleźć możemy nowoczesne biuro do wynajęcia.

Biuro w Śródmieściu – czy to się jeszcze opłaca?

Śródmieście zawsze było drogie i chyba już zawsze takie będzie. Tutaj jednak koncentruje się biznes i w dalszym ciągu właśnie tutaj najwięcej jest działających biur różnorodnych firm. Wbrew pozorom bezpośrednie sąsiedztwo innych firm ma bardzo duże znaczenie. Znacznie to ułatwia nawiązywanie kontaktów biznesowych, a lokalizacja biura w centrum miasta może również bardzo pozytywnie wpływać na wizerunek. Śródmieście ma jednak również swoje wady. Przede wszystkim ograniczenia dojazdu i poruszania się – zwłaszcza w godzinach szczytu. Obecnie już prawie cała dostępna przestrzeń wykorzystywana jest tu przez biznes, a więc znaleźć coś atrakcyjnego dla siebie nie zawsze jest łatwo. Ciągle jednak jet to dzielnica, w której warto mieć swoje biuro.

Mokotów – jedno z najważniejszych miejsc w Warszawie

Mokotów znacznie różni się od Śródmieścia. Jest przede wszystkim dzielnicą żywą. O ile na śródmieściu po godzinach pracy spotkać można niewielu faktycznych jego mieszkańców, o tyle Mokotów jest dzielnicą nie tylko zamieszkaną, ale również coraz bardziej pod tym względem popularną. Jest również drugą po ścisłym centrum miasta najbardziej obecnie pożądaną dzielnicą przez deweloperów inwestujących w przestrzenie biurowe. Wynajęcie biura tutaj nie będzie stanowiło żadnego problemu – mimo ogromnego i ciągle rosnącego zainteresowania, dzielnica ma ciągle wiele do zaoferowania. Na Mokotowie główną siłę stanowią obecnie firmy działające w obszarach IT i call center.

Wola – szybko rozwijająca się dzielnica

Powierzchnia przestrzeni biurowej, która oferowana jest dziś przez Wolę ma dziś prawie taką samą wartość, jak powierzchnia takich przestrzeni na Mokotowie. Dzielnica przyspieszyła swój rozwój pod tym względem po wybudowaniu drugiej linii metra, co znacznie zwiększyło dostępność tej okolicy. Powstaje tu obecnie wiele inwestycji, w których przedsiębiorcy znajdą nowoczesne i doskonale przystosowane biura. Warto zainteresować się Wolą już teraz (zobacz oferty biur do wynajęcia na Woli), kiedy ceny są tu jeszcze odrobinę niższe niż w wymienionych wcześniej dzielnicach.

Na co jeszcze zwrócić uwagę szukając biura do wynajęcia?

Wynajmując biuro warto jeszcze zwrócić uwagę na kilka kwestii ogólnych. Przede wszystkim dojazd. Dzisiaj, kiedy istnieje obwodnica Warszawy, dojazd do większości dzielnic jest bardzo łatwy. Nie wszystkie ich okolice jednak pod tym względem są tak samo dobra. Wybierając lokalizację na biuro warto wybrać takie miejsce, do którego nasi klienci i pracownicy dojadą bez problemów. Warto zwrócić jeszcze uwagę na wygląd najbliższej okolicy i samego budynku. Nawet najbardziej elegancko urządzone biuro sporo traci, jeżeli położone jest w mało reprezentacyjnej lokalizacji. Natomiast okolica sprawiająca wrażenie bardzo zadbanej na pewno pomoże budować pozytywny wizerunek firmy.

Komentarze naszych czytelników

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu

Dodaj komentarz

RADOM aktualna pogoda

Nasza strona wykorzystuje pliki cookies.

Strona używa cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług oraz prowadzenia statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.

Akceptuję, nie pokazuj więcej
Polityka prywatności Ochrona danych osobowych