Drukarnia może wszystko
Nowoczesne technologie druku pozwalają na realizację projektów, które jeszcze kilka lat temu byłyby albo koszmarnie drogie, albo w ogóle niewykonalne. Warto sięgnąć czasem właśnie po takie możliwości, ponieważ pozwalają one wywrzeć na potencjalnym kliencie silniejsze wrażenie. Jeśli na jakimś spotkaniu biznesowym wszyscy będą rozdawali szaleńczo kolorowe wizytówki na grubym papierze, można dać się zapamiętać dzięki prostszemu projektowi nadrukowanemu na papierze metalizowanym. Jeśli konkurencyjne restauracje korzystają z menu laminowanych, można przygotować oprawne, a jeśli przed lokalem nie można postawić potykacza, to można go zastąpić folią samoprzylepną w witrynie. Możliwości jest sporo i dobra drukarnia, na przykład caffeprint.eu, poradzi sobie z każdym wyzwaniem.
To tylko zmiana reguł gry
Skuteczność takich metod działania wynika z bardzo prostego mechanizmu. Często chodzi nie tyle o samo wyróżnienie się, tylko wręcz o całkowitą zmianę reguł gry. Zastosowanie w promocji niby klasycznych metod, ale przeniesionych na zupełnie nowy poziom, deklasuje konkurencję i sprawia, że wyróżniająca się firma będzie traktowana nie jako najlepsza, ale jako absolutnie jedyna w swojej kategorii. Trudno powiedzieć, czy to jeszcze walka z konkurencją, czy po prostu próba stworzenia sobie nowej niszy. I tak – naprawdę można to osiągnąć za stosunkowo nieduże pieniądze w drukarni, nie trzeba mieć rewolucyjnych produktów ani innowacyjnych usług. Wystarczy je lepiej pokazać, żeby przejąć sporą część rynku.
Trendy wyznaczać można tylko najwyżej
Aby temat wyczerpać, trzeba jednak dokonać pewnego zastrzeżenia. Chęć wyróżnienia się jakością i rodzajem materiałów promocyjnych będzie wiązała się z pewnymi kosztami. Nietypowe materiały i technologia druku wykorzystywana do nanoszenia na nich treści, będą droższe od standardowych rozwiązań. Próby taniego wyróżnienia się najczęściej będą skuteczne, bo takie materiały naprawdę będą zapadały w pamięć, ale będzie to pamięć negatywna: każdy przecież zapamięta najbardziej tandetną wizytówkę, jaką dostanie na spotkaniu. Warto więc dobrze to przemyśleć, a w razie potrzeby skonsultować z biurem drukarni: każda technologia ma swoje ograniczenia i koszty, a decydując się na nią, dobrze jest wiedzieć, jak uzyskać optymalny efekt. Próba oszczędzania na siłę niczym dobrym się na pewno nie skończy.