Jak uzyskać pozytywnie rozpatrzone reklamacje od linii lotniczych? Spróbujmy dowiedzieć się więcej na ten temat.
Nieudana podróż samolotem - jak postępować w przypadku opóźnienia lotu?
Opóźnienie lotu bywa nie tylko irytujące, ale także może generować koszty. W takiej sytuacji podróżnik a prawo do ubiegania się o odszkodowanie. Zostanie ono przyznane, jeżeli spełnione są określone warunki. Przede wszystkim, reklamacja musi być złożona nie później niż rok od opóźnionego lotu. Co więcej, zaistniałe okoliczności muszą być wyłączną winą linii lotniczych, a opóźnienie w dotarciu do celu musi wynosić więcej niż 3 godziny. Warto pamiętać, że, aby móc ubiegać się o rekompensatę należy także posiadać wszystkie paragony oraz nie zgadzać się na podpisywanie dokumentów, które czasem proponują w takiej sytuacji linie lotnicze. Aby dowiedzieć się jeszcze więcej na ten temat, warto zajrzeć na stronę https://aircashback.com/odszkodowanie-za-opozniony-lot. Można tam znaleźć wiele ciekawych informacji.
Jak zadbać o uzyskanie odszkodowania w przypadku odwołania lotu?
Aby uzyskać odszkodowanie za odwołany lot, należy się odpowiednio przygotować. Niezbędne są dokumenty i informacje na temat lotu, takie jak numer lotu, nazwy lotnisk, karta pokładowa lub bilet. Warto zachować paragony związane z poniesionymi kosztami, zdobyć dowody odwołania lotów (wiadomości, zdjęcia tablicy lotów) i informacje na temat przyczyny odwołania. Konieczne jest także uniknięcie podpisywania jakichkolwiek dokumentów, jakie mogą być oferowane przez linie lotnicze. Mogą one uniemożliwić uzyskanie odszkodowania. Więcej o odszkodowaniach za odwołany lot można przeczytać na stronie https://aircashback.com/odszkodowanie-za-odwolany-lot.
Co można zrobić w przypadku overbookingu?
Na temat overbookingu przeczytać można na https://aircashback.com/overbooking. Należy jednak pamiętać, że aby móc złożyć reklamację która zostanie pozytywnie rozpatrzona, nie wolno przyjmować zniżek, voucherów czy podpisywać dokumentów. Mogą one zablokować możliwość uzyskania odszkodowania.
Nieudana wycieczka - co zrobić, jeżeli podczas lotu zaginie bagaż?
Dużą obawą wielu podróżujących samolotem jest zagubiony bagaż. Utrata wszystkich rzeczy jeszcze przed prawdziwym rozpoczęciem podróży jest prawdziwą tragedią. Poszczególne linie lotnicze mają swoje sposoby postępowania w takich sytuacjach, dlatego warto zapoznać się z ich instrukcjami. Bardzo często, aby uzyskać zwrot pieniędzy za rzeczy w bagażu, trzeba przedstawić listę przewożonych przedmiotów oraz paragony za ich zakup. Jeżeli takich dowodów nie ma, linie lotnicze ocenią wartość bagażu na podstawie jego wagi.
Warto zaznaczyć, że od 2018 roku, w przypadku braku informacji w terminie 30 dni od złożenia reklamacji lub, w przypadku reklamacji złożonej w trakcie trwania imprezy turystycznej w czasie 30 dni od dnia zakończenia imprezy turystycznej nie uważa się jej już za przyjętą. Z tego powodu należy znać swoje prawa i uparcie ubiegać się o informacje oraz należne pieniądze.