Na Mazowszu dzieci korzystają z ferii zimowych. Rodzice, którzy jeszcze nie wykorzystali bonów turystycznych mają okazję, by wykupić dziecku wyjazd czy inne atrakcje turystyczne na ten wolny czas.
Bon przysługuje na dziecko, które ma prawo do świadczenia lub dodatku wychowawczego „Rodzina 500+”.
- Ferie zimowe to idealny moment na wykorzystanie bonu turystycznego. Bon przysługuje na dziecko, które ma prawo do świadczenia lub dodatku wychowawczego „Rodzina 500+”. Na każde dziecko można otrzymać 500 zł, a w przypadku dziecka z orzeczoną niepełnosprawnością 1000 zł – informuje Wojciech Ściwiarski, rzecznik prasowy ZUS w województwie mazowieckim.
Bonem można płacić za usługi hotelarskie i imprezy turystyczne na terenie Polski oraz jednodniowe wycieczki wraz z atrakcjami przewidzianymi w ramach danej oferty np. przewodnikiem bądź transportem. Płatności bonem przyjmują podmioty, które zarejestrowały się na liście prowadzonej przez Polską Organizację Turystyczną. Obecnie jest ich ponad 28 tys. w całym kraju. Ich listę można sprawdzić na stronie Polskiej Organizacji Turystycznej.
Aby otrzymać bon nie trzeba składać wniosku. Jest on dostępny wyłącznie na Platformie Usług Elektronicznych (PUE ZUS). Można go aktywować w dowolnym momencie, po podaniu danych kontaktowych (adres e-mail i numer telefonu komórkowego). Płatności bonem są realizowane poprzez SMS. Chcąc zapłacić za usługę trzeba pokazać specjalny numer przypisany do bonu, a następnie jednorazowy kod autoryzacyjny, który przyjdzie na wskazany numer telefonu.
- Bon turystyczny można wykorzystać, do 31 marca 2023 roku. Bonem turystycznym musimy zapłacić do 31 marca 2023, lecz na wycieczkę możemy pojechać latem. Ważna jest tutaj data zapłaty, a nie data realizacji bonu – dodaje rzecznik.
Osoby, które nie mają jeszcze swojego profilu na PUE ZUS, a chcą skorzystać z bonu, mogą go założyć w każdej chwili, samodzielnie przez internet, albo w każdej placówce ZUS.
Dla osób, które mają pytania związane z funkcjonowaniem bonu turystycznego Zakład Ubezpieczeń Społecznych uruchomił specjalną infolinie (codziennie w godz. 7-20) pod numerem 22 11 22 111, a pytania można też zadawać pisząc na adres: bon@zus.pl.