Z usług e-zdrowia, takich jak: e-recepta, e-skierowanie czy aplikacje: Internetowe Konto Pacjenta, mojeIKP oraz gabinet.gov.pl, każdego dnia korzystają miliony użytkowników, od pacjentów, przez pracowników medycznych i farmaceutów, po kadrę menadżerską i instytucje publiczne.
Wsparcie techniczne w sprawach e-zdrowia i funkcjonowania kilkudziesięciu różnych systemów i rejestrów IT, można uzyskać pod numerem 19 239. Infolinia działa 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, także w weekendy oraz dni wolne od pracy.
Obecnie uzyskanie pomocy technicznej jest jeszcze prostsze, dzięki nowemu, bardziej intuicyjnemu interaktywnemu menu głosowemu.
Od 1 grudnia 2022, dzwoniąc na infolinię techniczną CeZ, wystarczy wybrać odpowiednią kategorię użytkownika, a następnie wskazać system, którego dotyczy problem. Z myślą o komforcie użytkowników, wyodrębniono łącznie dziewięć takich grup, od pacjentów, przez pracowników medycznych, farmaceutów, kadrę menadżerską po użytkowników pozostałych systemów. Taki sposób jest przyjazny dla dzwoniących, którzy od razu mogą wybrać interesujący ich obszar i szybciej uzyskać pomoc.
Osoby i instytucje na co dzień korzystające z usług e-zdrowia pomoc techniczną mogą też uzyskać, wypełniając formularz zgłoszeniowy na stronie ezdrowie.gov.pl (dotyczy systemu e-zdrowie P1) lub wysyłając maila na jeden ze wskazanych adresów, przeznaczonych dla każdego z systemów.
Z kolei pacjenci mogą się kontaktować z Centrum za pośrednictwem profilu Internetowe Konto Pacjenta na Facebooku. Dodatkowo od dwóch lat na portalu pacjent.gov.pl działa chatbot, za pomocą którego można zadać pytanie o konkretne usługi e-zdrowia. Narzędzie to cieszy się ogromną popularnością wśród użytkowników strony. Od chwili jego uruchomienia w październiku 2020 skorzystało z niego 4,7 mln osób. Łącznie udzielono w ten sposób 9,7 mln odpowiedzi.
Więcej informacji: media@cez.gov.pl