Zweryfikowana została dokumentacja projektowa, w tym również analiza wielokryterialna, gdzie w oparciu o kryteria środowiskowe, społeczne, ekonomiczne i techniczne został wskazany najkorzystniejszy wariant przebiegu przyszłej trasy.
Na przełomie 2020 i 2021 roku GDDKiA złoży do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska (RDOŚ) w Warszawie wniosek o uzyskanie decyzji środowiskowej, wskazując jako preferowany wariant B z podwariantem AB.
Wariant o długości ok. 67 km przebiegać będzie przez tereny miast i gmin Orońsko, Kowala, Radom, Skaryszew, Gózd, Tczów, Zwoleń, Przyłęk, Policzna i Puławy.
Kolejnym etapem prac realizowanym w ramach umowy przez konsorcjum firm Schuessler Plan Inżynierzy oraz Safage będzie uszczegółowienie rozwiązań oraz prace związane z rozpoznaniem geologicznym podłoża dla wariantu, dla którego RDOŚ wyda decyzję środowiskową.
Zakończenie wszystkich prac przewidziane zostało w grudniu 2021 r. Kolejnym krokiem, po pozyskaniu środków finansowych na realizację, będzie ogłoszenie przetargu na wybór wykonawcy w systemie „Projektuj i buduj”, który zaprojektuje i wybuduje drogę.