Niedziela 24 listopada
Emmy, Flory, Jana
RADOM aktualna pogoda

Zmodernizowane pociągi już w trasie. Czy skorzystają na tym radomianie?

Koleje Mazowieckie, rk 2013-03-11 15:00:00

Znacząco poprawia się komfort podróży dla pasażerów Kolei Mazowieckich. Na tory wyjechały dwa pierwsze EZT EN57AKM, zmodernizowane przez konsorcjum firm w składzie: NEWAG S.A. oraz Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki” S.A. Pojazdy wyposażone są m.in. w klimatyzację przedziałów pasażerskich oraz drzwi odskokowo-przesuwne. Czy również radomianie mogą liczyć na bardziej komfortową podróż? Tego nie wiadomo, bo wszystko zależy od trasy, którą będą pokonywać pociągi.

Zgodnie z zawartą umową, do końca 2013 roku na mazowieckie tory wyjadą 34 takie składy. Wartość kontraktu to ponad 272 mln zł brutto. Umowa na modernizację 34 elektrycznych zespołów trakcyjnych przez konsorcjum firm w składzie: NEWAG S.A. oraz Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki” S.A. została podpisana w listopadzie ubiegłego roku. Zgodnie z jej zapisem do końca 2013 roku, wykonane zostaną naprawy 5 poziomu utrzymania 34 elektrycznych zespołów trakcyjnych wraz z ich modernizacją. - Najnowsze EZT EN57AKM prezentują zupełnie nowy zakres modernizacji pojazdu. Zastosowano w nich szereg urządzeń renomowanych firm, wcześniej stosowanych tylko w nowo produkowanym taborze, np. w Elfie czy Flircie. Patrząc od strony pasażera, najistotniejszymi zmianami są klimatyzowane przedziały oraz drzwi odskokowo – przesuwne. Te dwa elementy znacząco poprawiają komfort i bezpieczeństwo podróży – podkreśla Czesław Sulima, Członek Zarządu Spółki, Dyrektor Eksploatacyjny. W zmodernizowanych pojazdach, między wagonami, zastosowano drzwi wewnętrzne otwierane elektrycznie. Wyposażono je w dostosowane do różnej wysokości peronów podesty dla wózków inwalidzkich, a także specjalne miejsca dla wózków, umożliwiające ich unieruchomienie. Dla poprawy bezpieczeństwa stojących podróżnych na górnych poręczach zamontowano specjalne uchwyty. W pojazdach znajdują się również toalety z zamkniętym systemem, monitoring i nowoczesny system informacji pasażerskiej. Nowością są wiatrołapy przy pomostach, podświetlane diodami typu LED. Modernizując pojazdy, nie zapomniano też o obsłudze pociągu. Wprowadzono nowy ergonomiczny pulpit maszynisty, fotel zaopatrzony w specjalny elektryczny podnóżek, dzięki czemu łatwo jest dostosować wysokość fotela do wzrostu maszynisty oraz ustawić prawidłową pozycję siedzenia. Dodatkowo tuż za kabiną maszynisty znajduje się przedział dla kierownika pociągu.  - Ciężko w tej chwili powiedzieć czy te pociągi będą przejeżdżały przez Radom, bo zależy to od tego na jaką trasę zostaną one skierowane. Natomiast zależy nam na tym, aby wszyscy pasażerowie mieli szansę skorzystania z komfortu jazdy – mówi Donata Nowakowska,  rzecznik prasowy „Koleje Mazowieckie – KM”.


 

Komentarze naszych czytelników

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu

Dodaj komentarz

Nie przegap

RADOM aktualna pogoda

Nasza strona wykorzystuje pliki cookies.

Strona używa cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług oraz prowadzenia statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.

Akceptuję, nie pokazuj więcej
Polityka prywatności Ochrona danych osobowych