PKP Polskie Linie Kolejowe planują remont linii Radom – Drzewica, ale dopiero w 2017 r. Tymczasem już rozpoczęły się prace na linii radomskiej między Okęciem i Czachówkiem, a w 2017 mają ruszyć także między Czachówkiem i Radomiem, o czym pisaliśmy tutaj. Już w tym roku z Warszawy do Radomia i Skarżyska-Kamiennej zupełnie przestały docierać pociągi pospieszne (nie licząc nocnego TLK Mars). Do Kielc kursują dziennie tylko 3 pary pociągów (drogą okrężną, przez CMK i Żelisławice). Jeszcze kilka lat temu połączeń było 7.
Według wyliczeń CZT remont tego fragmentu w roku bieżącym umożliwiłby przejazd kolejowy z Radomia do Warszawy w 1 godz. i 40 minut, mimo znacznie dłuższej trasy, a także przywrócenie połączeń Warszawa - Kraków przez Radom, Skarżysko i Kielce w 2017 roku mimo prac modernizacyjnych. Trasa jest znacznie dłuższa (175,3 km) niż linią nr 8 przez Warkę (102,9 km), jednak na odcinku ponad 101 km dopuszczalna jest prędkość 160 km/h, a na pozostałych 68 km po remoncie byłoby 100-120 km/h.
Wtedy pociągi mogłyby jechać z Warszawy Centralną Magistralą Kolejową do Idzikowic, gdzie zjeżdżałyby na linię nr 22 Tomaszów Mazowiecki – Radom.
Dzięki tym usprawnieniom na szybką kolej nie czekalibyśmy 6 lat, a niecały rok. CZT w ramach projektu Kolej na Dobrą Kolej zbiera podpisy pod petycjami popierającymi autorskie projekty usprawnienia przewozów kolejowych. Jeden z nich dotyczy właśnie linii Warszawa - Radom - Kielce - Kraków i powrotu na nią pociągów pospiesznych - w dodatku w liczbie 8 par - regularnie co 2 godziny od rana do wieczora.
Najszybsze informacje z Radomia wprost na Twojego Facebooka:
KLIKNIJ I POLUB NAS TERAZ >>