Program Akademii został stworzony, aby poprawić komunikację na Mazowszu oraz zwrócić szczególną uwagę na kontakty urzędników z mieszkańcami i mediami. Dlatego też niezwykle istotnym jest fakt, że patronat nad akcją objęły media zajmujące się tematyką samorządową takie jak samorzad.infor.pl,brief4poland.pl oraz reggioportal.pl. Regioportal dodatkowo ufunduje nagrody książkowe dla laureatów konkursu i plebiscytu a dla samorządowców pakiety stron w prowadzonym przez siebie systemie e-samorzad.
Ważną grupą odbiorców, dla których komunikacja odgrywa niezwykle istotną rolę są osoby zajmujące stanowiska na szczeblu managerskim. Dlatego też organizatorzy akcji nie kryją zadowolenia z faktu, że znaczną część patronów stanowią wydawnictwa i portale zajmujące się właśnie taką tematyką. Są nimi miesięcznik "Marketing i Rynek ", magazyn "Manager" , portal Qbusiness.pl, oraz wydawnictwo PWE, które jako partner akcji ufundowało nagrody książkowe dla laureatów konkursu i plebiscytu.
Dla programu "Akademia" ważnym jest również dotarcie do zwykłych obywateli. Dlatego, do współpracy zaproszony został portal Wiadomości 24.pl - największy w Polsce portal dziennikarstwa obywatelskiego. Kolejnym patronem został portal szybkopraca.pl, który w swojej działalności stawia na pierwszym miejscu społeczeństwo i jego problemy. Pracownicy tego portalu są świadomi jak ważna jest komunikacja w naszym codziennym życiu np. podczas rozmowy o pracę.
Organizatorzy akcji "Akademia" cieszą się niezmiernie, że wzbudziła ona zainteresowanie tak różnych mediów. Poprzez portale internetowe, wydawnictwa aż po telewizję. Patronat nad Akademią objęła TVP Warszawa. Dzięki tak różnorodnemu wsparciu, jakie do tej pory udało się uzyskać idea programu "Akademia Urzędnika Samorządowego" ma szansę dotrzeć do licznej publiczności na Mazowszu i wywrzeć większy wpływ na poprawę komunikacji w tym regionie.
Nie można nie wspomnieć o grupie patronów instytucjonalnych. Akademia może poszczycić się wsparciem Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, które zrzesza największe firmy zajmujące się branżą PR i liczne grono ekspertów ds. budowania relacji z publicznością. W swojej działalności firmy te dbają o komunikację i relacje, których poprawa jest celem, jaki stawiają sobie twórcy programu. "Dlatego tak prestiżowy jest dla nas patronat redakcji PROTO.PL." - mówi Maurycy Seweryn z WGD PR. I dodaje: Według raportu opracowanego przez WGD PR nt. pracy rzeczników prasowych urzędów samorządowych na Mazowszu, PROTO.PL to portal najczęściej przez nich wymieniany obok najważniejszej na rynku Redakcji Samorządowej Polskiej Agencji Prasowej oraz Regioportal i Samorzad.infor.pl".
Jako, że program dotyczy urzędów oczywistym jest też udział w akcji organizacji, które są przedstawicielstwem jednostek terytorialnych na terenie Mazowsza. Został on wsparty przez Związek Miast Polskich, zrzeszający największe miasta w Polsce oraz Stowarzyszenie Gmin Zachodniego Mazowsza. Jest to znak, że urzędy w naszym kraju dostrzegają potrzebę współpracy zarówno z mediami jak i mieszkańcami.
Organizatorem jest Warszawska Grupa Doradców PR. W edycji 2011' program jest pilotażowo realizowany na Mazowszu. W 2012 roku planowane jest przeprowadzenie projektu na terenie pozostałych województw.