W konkursie, którego organizatorem jest Instytut Zarządzania i Rozwoju Jakości oceniano m.in.: standardy obsługi klienta (np. rozwiązania usprawniające obsługę klienta, załatwianie spraw itp.), standardy dotyczące polityki jakości, kompetencje kadr odpowiedzialnych za obsługę interesanta, stosowane przez jednostkę mechanizmy komunikacji z otoczeniem wewnętrznym i zewnętrznym czy metody zarządzania publicznego.
Po dwóch etapach oceny, m.in. ocenie dokumentów, pozyskiwaniu informacji z zewnętrznych źródeł czy sprawdzeniu jakości obsługi przez „tajemniczego klienta”, najlepszy w swojej kategorii okazał się Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie.
– Nagroda „Przyjazny Urząd” to dla nas bardzo ważne wyróżnienie, bo jej otrzymanie oznacza, że jesteśmy przyjaznym urzędem zarówno dla klientów, jak i pracowników. Kapituła konkursu wysoko oceniła przyjęte przez nas rozwiązanie takie jak: transparentność, udział mieszkańców w kreowaniu prawa, czytelną informację czy profesjonalną obsługę w urzędzie. Przyjazny urząd to również urząd, w którym dobrze czują się jego pracownicy, gdzie mają możliwość podwyższania swoich kompetencji i zapewnione, „przyjazne” warunki pracy. Dlatego właśnie ta nagroda jest jedną z tych najważniejszych, ponieważ jest swego rodzaju podsumowaniem i docenieniem naszych działań – podkreśla Tamara Borkowska, zastępca dyrektora departamentu organizacji do spraw organizacyjno-prawnych i pełnomocnik marszałka ds. zintegrowanego systemu zarządzania.
Najszybsze informacje z Radomia wprost na Twojego Facebooka:
KLIKNIJ I POLUB NAS TERAZ >>