Prócz 22 wagonów piętrowych PESA wykona dla Kolei Mazowieckich także 2 lokomotywy elektryczne. Koleje Mazowieckie posiadają obecnie 37 wagonów piętrowych (26 środkowych i 11 sterowniczych) oraz 11 lokomotyw TRAXX P160 DC firmy Bombardier Transportation i są wśród polskich przewoźników kolejowych pionierem pod względem wykorzystania możliwości, jakie daje uruchamianie pociągów w systemie „push-pull”. Pierwszy z wagonów wyprodukowanych przez PESĘ dołączy do parku taborowego Kolei Mazowieckich w styczniu, zaś ostatni z nich – w sierpniu 2015 r. Koszt zamówienia to ok. 278 mln zł.
Kiedy dziesięć lat temu podejmowaliśmy decyzję o powołaniu pierwszej w Polsce samorządowej spółki kolejowej, wiedzieliśmy, że to wielkie wyzwanie finansowe i organizacyjne. Przez tych dziesięć lat dzięki środkom z budżetu województwa oraz pieniądzom unijnym udało się kupić 79 nowych pojazdów i zmodernizować kolejnych 81. Miejmy nadzieję, że po naprawieniu niekonstytucyjnych przepisów dotyczących „janosikowego”, będziemy mogli zaplanować kolejne potrzebne inwestycje taborowe – podkreśla marszałek Adam Struzik.
Umowa na wagony piętrowe jest jednym z ważniejszych kontraktów w historii Kolei Mazowieckich, co zaznaczył Artur Radwan, prezes Zarządu.
Ten rok jest szczególny w historii naszej spółki. Nie tylko ze względu na przypadające dziesięciolecie jej istnienia, ale także z uwagi na inwestycje taborowe. Niedawno podpisana umowa na modernizację elektrycznych zespołów trakcyjnych, a teraz na dostawę „piętrusów” i lokomotyw są dla nas oraz dla naszych podróżnych bardzo ważne. Kiedy mówimy, że jesteśmy najnowocześniejszym przewoźnikiem regionalnym w Polsce, nie są to jedynie wzniosłe hasła. Sądzę, że dzisiejsza umowa stanowi kolejny niezbity dowód na to, że te słowa mają odzwierciedlenie w rzeczywistości – powiedział prezes Radwan.
Zadowolenia z podpisania umowy nie kryją także przedstawiciele wykonawcy.
To dla nas niezwykle ważny kontrakt. Zarówno ze względu na to, że zawieramy go z tak ważnym, wymagającym i stawiającym na nowoczesność przewoźnikiem, jak Koleje Mazowieckie, jak i z punktu widzenia rozwoju naszej firmy. Przedmiotem umowy są bowiem nie tylko wagony piętrowe, ale także lokomotywy z produkowanej w PESA rodziny Gama. W ten sposób – wchodząc w produkcję składów w systemie „push-pull” – podejmujemy kolejne wyzwanie na miarę lidera polskiego przemysłu taboru szynowego. Lidera, który myślą techniczną i poziomem jakości produkcji skutecznie konkuruje z zagranicznymi producentami, a jednocześnie elastycznie reaguje na oczekiwania rynku – podkreślił Tomasz Zaboklicki, prezes Zarządu PESY.
Chcesz szybciej dowiadywać się o nowych wydarzeniach i czytać najświeższe newsy? POLUB NAS NA FACEBOOKU. ZRÓB TO TERAZ >>
Umowa na wagony piętrowe dla Kolei Mazowieckich podpisana
W Urzędzie Marszałkowskim Województwa Mazowieckiego odbyło się podpisanie umowy na dostawę 22 wagonów piętrowych. Wykonawcą pojazdów jest PESA Bydgoszcz SA.

Komentarze naszych czytelników
Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu
Dodaj komentarz
Przeczytaj też:

Nowa lokalizacja Izby Przyjęć Planowych

Gombrowicz w podróży: z Paryża do Radomia
![Radomianie robią przedświąteczne zakupy. Wielu kupujących na targowisku Korej [ZDJĘCIA]](./zarzadzanie/uploads//artykuly/artykuly/2025/04/58127/6a9b8aa204635b57696c0f8144e886f3-310-180.jpg)
Radomianie robią przedświąteczne zakupy. Wielu kupujących na targowisku Korej [ZDJĘCIA]
![Pogoda w Radomiu. Prognoza na dziś i najbliższe siedem dni [SPRAWDŹ]](./zarzadzanie/uploads//artykuly/artykuly/2025/04/58128/8eb48e6047a8b310df3863900f496042-310-180.jpg)
Pogoda w Radomiu. Prognoza na dziś i najbliższe siedem dni [SPRAWDŹ]

Trwa realizacja programu Miasto Przyjaznych Zmian
