W 2017 r. prace w województwie mazowieckim na linii Radom - Radzice prowadzone były na odcinkach Radom - Przysucha oraz Drzewica - Radzice. W ramach inwestycji przebudowano 36 kilometrów toru oraz wymieniono 16 rozjazdów. Na 22 przejazdach kolejowo-drogowych wymieniono nawierzchnię, a na 3 zainstalowano nowe urządzenia sygnalizacyjne, które dodatkowo zwiększają poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym. Na odcinku Radom Krychnowice - Wolanów wymieniona została sieć trakcyjna na jednym torze. Efektem prac są szybsze i sprawniejsze przejazdy pociągów z prędkością 120 km/h.
W 2016 r. zakończony został pierwszy etap przebudowy na odcinkach Radom - Radom Krychnowice - Wolanów i Radzice - Radzice. Wartość prac to 28 mln zł.
W 2018 r. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wyremontują ostatni odcinek toru między Drzewicą a Przysuchą. Prace obejmą wymianę prawie 14 km torów, przebudowę 8 przejazdów kolejowo-drogowych. Na 3 z nich zainstalowane będą nowe urządzenia sygnalizacyjne. Na przebudowę ostatniego odcinka przewidziano około 29 mln zł.
Dzięki inwestycji PLK całej trasie między Radomiem a Radzicami pociągi będą mogły jeździć z 120 km/h oraz wzrośnie poziom bezpieczeństwa.
Inwestycja na linii Radom - Radzice jest finansowana ze środków budżetowych. Łącznie na przebudowę tej trasy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przeznaczyły prawie 100 mln zł.