Warta 429 mln zł umowa na modernizację odcinka linii nr 8 Radom - Warka została podpisana z konsorcjum Swietelsky Rail - Track Tec - Infrakol - Leonhard Weiss - Intop oraz na modernizację odcinka Warka - Czechówek Południowy z konsorcjum Strabag - ZUE - Budimex za 217 mln zł w połowie kwietnia.
Jak czytamy na rynek-kolejowy.pl, roboty właśnie ruszyły. - Między 4 a 8 września na odcinku Radom - Bartodzieje będą wymieniane szyny. 9 września takie same prace będą prowadzone na szlaku Grabów - Strzyżyna. Prace umożliwią utrzymanie parametrów technicznych linii i nie będzie konieczne wprowadzanie ograniczeń prędkości - informuje Karol Jakubowski ze spółki PKP PLK.
Od 10 września do 10 października wykonawca modernizacji linii numer 8 na odcinku Warka - Radom rozpocznie prace przygotowawcze do przebudowy. Będzie dostarczał niezbędne materiały budowlane i sprzęt. - Działania te nie spowodują utrudnień dla pasażerów- mówi Karol Jakubowski.
Mieszkańcy Warki pytają, czy jest szansa na zmianę lokalizacji stacji w Warce lub dobudowę przystanku kolejowego bliżej centrum miasta. Niestety, nie ma takich planów. Jak informuje Karol Jakubowski, w ramach modernizacji PLK zamierza przebudować trzy perony (jeden jednokrawędziowy i jeden dwukrawędziowy) i przejście podziemne.
- Obiekty będą dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych - zapowiada. Dodatkowo przebudowa zakłada remont torów, sieci trakcyjnej, urządzeń sterowania ruchem kolejowym, sieci energetycznej, gazowej, kanalizacyjnej i wodnej. Początek przebudowy stacji Warka zaplanowany jest na sierpień przyszłego roku. - Podczas modernizacji stacja będzie przejezdna - zapewnia przedstawiciel PLK.
Najszybsze informacje z Radomia wprost na Twojego Facebooka:
KLIKNIJ I POLUB NAS TERAZ >>