Droga ekspresowa nr 12 w województwie mazowieckim został podzielona na dwa odcinki. Pierwszy z nich zawiera się pomiędzy granicą województwa łódzkiego a węzłem Radom Południe, drugi od węzła Radom Południe do węzła Bronowice na obwodnicy Puław. Obydwa są na etapie opracowania STEŚ. Właśnie zaprezentowane zostały propozycje przebiegu pierwszego z odcinków. Teraz 3 propozycje zostaną poddane ocenie mieszkańców.
Po zebraniu uwag wybrane zostaną optymalne przebiegi, które znajdą się we wniosku o decyzję środowiskową.
Spotkania z mieszkańcami GDDKiA zaplanowano na luty. Odbędą się one w urzędach gmin: Gielniów, Orońsko, Rusinów, Przysucha, Borkowice, Wolanów i Wieniawa.
Wykonawcą dokumentacji potrzebnej do wydania decyzji środowiskowej jest konsorcjum, którego liderem jest firma Multiconsult Polska. Umowa z wykonawcą jest warta 4,894 mln zł i została zawarta we wrześniu 2017 r. Na jej wykonanie wykonawca ma 32 miesiące. Odcinek do Radomia liczy 42 km.
Równolegle prace nad dokumentacją STEŚ prowadzone są dla 65-kilometrowego odcinka od węzła Radom południe do obwodnicy Puław. Za przygotowanie dokumentacji dla tego odcinka odpowiada konsorcjum z francuską firmą Safege. Ten kontrakt jest wart 5,719 mln zł.
Droga ekspresowa nr 12 na terenie województwa mazowieckiego jest częścią budowy S12 Sulejów - Radom - Puławy - Kurów. Droga będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, z rezerwą pod trzeci pas.
Każdy pas ruchu ma mieć 3,5 m szerokości i pas dzielący o szerokości 11 m. Droga będzie wyposażona w 2,5–metrowy pas awaryjny.
Ekspresowa dwunastka m.in. wyprowadzi ruch z centrum Radomia. Obecna droga krajowa nr 12 wiedzie ulicami miasta.