Obecna decyzja Wojewody Mazowieckiego, zatwierdzająca projekt budowlany i zezwalająca na budowę, dotyczy odcinka A - od węzła "Lotnisko"(bez węzła) do węzła "Lesznowola" (z węzłem). Realizacja odcinka A południowego wylotu z Warszawy drogi ekspresowej S7 obejmowała będzie m.in. budowę: węzłów drogowych: "Zamienie' i "Lesznowola", ciągów pieszych oraz ścieżek rowerowych, systemu odwodnienia terenu oraz urządzeń ochrony środowiska, m.in. zabezpieczeń akustycznych, przejść dla zwierząt, przepustów ekologicznych wraz z ogrodzeniem ochronno-naprowadzającym, zieleni.
Budowa południowego wylotu trasy S7 Warszawa - Grójec o łącznej długości ok. 29 km, została podzielona na trzy odcinki:
A - odcinek od w. Lotnisko (bez węzła) do w. Lesznowola (z węzłem), długości ok. 6,64 km;
B - odcinek od w. Lesznowola (bez węzła) do w. Tarczyn Północ (z węzłem), długości ok. 14,8 km oraz
C - odcinek od w. Tarczyn Północ (bez węzła) do początku obwodnicy Grójca, długości ok. 7,9 km.
Dotychczas Wojewoda Mazowiecki wydał 4 decyzje dla odcinka C: 13 listopada 2018 r., 21 i 27 grudnia 2018 r. oraz 7 stycznia 2019 r. - będącą finalizacją zezwoleń dla odcinka C tej inwestycji.
Projektowana trasa w przeważającej części prowadzona jest całkowicie nowym korytarzem. W ramach tej inwestycji przewiduje się budowę drogi ekspresowej o długości ok. 29 km, budowę równoległych dróg lokalnych i dojazdowych oraz przebudowę odcinków istniejących dróg publicznych. Wybudowane zostaną urządzenia ochrony środowiska oraz bezpieczeństwa ruchu drogowego.