Jak poinformowała Małgorzata Tarnowska, rzecznik prasowa warszawskiej GDDKiA, roboty rozpoczęły się na jezdni w stronę Warszawy pomiędzy Grójcem a Tarczynem. W następnej kolejności będą prowadzone na jezdni w przeciwnym kierunku. Potrwają do końca lutego.
– Podczas prowadzenia robót wprowadzona jest tymczasowa organizacja ruchu polegająca na zwężeniu jezdni do 1 pasa ruchu oraz ograniczeniu prędkości do 60 km/h – informuje warszawska GDDKiA.
Oprócz wycinki drzew, rozpoczęto także rozbiórki. Na pierwszy ogień poszedł budynek w miejscowości Pamiątka.
Trasa wylotowa z Warszawy w kierunku południowym będzie realizowana w podziale na trzy odcinki: w. Warszawa – Lotnisko – Lesznowola (ok. 6,6 km), Lesznowola – Tarczyn (ok. 14,8 km) i Tarczyn – obwodnica Grójca (ok. 7,9 km).
Pomiędzy stolicą a Grojcem powstanie dwujezdniowa droga ekspresowa o łącznej długości ok. 29 km. Na odcinku od węzła Lotnisko do węzła Lesznowola przewidziano dwie jezdnie po 3 pasy ruchu, natomiast od węzła Lesznowola do początku obwodnicy Grójca dwie jezdnie po 2 pasy ruchu – w tym przypadku przewidziano rezerwę w pasie dzielącym pod budowę trzeciego pasa w przyszłości.
Na blisko 30 kilometrowej trasie przewidziano węzły: Zamienie, Lesznowola, Antoninów, Złotokłos, Tarczyn Północ i Tarczyn Południe.
Umowy z wykonawcami zostały podpisane w sierpniu 2017 roku (zaprojektuj i wybuduj). Odcinek najbliżej Warszawy wykona Rubau Polska, a kolejne IDS-Bud oraz Mota Engil. Wszystkie odcinki mają już zezwolenia na realizację inwestycji. Ostatnie z nich zostało wydane na początku stycznia tego roku.
Droga, która poprawi komunikację w stronę Radomia czy Krakowa, ale będzie także istotna dla mieszkańców całego Mazowsza, ma być gotowa w marcu 2021 roku.