W każdym z nich „dwunastka” ma przebiegać po południowej stronie Radomia. Różnią się one natomiast między sobą miejscem, w którym nowa trasa przecinałaby drogę krajową nr 9. Każdy zakłada natomiast budowę węzła umożliwiającego wjazd z Radomia na ekspresówkę. We wszystkich trzech wariantach proponowana jest też budowa węzła u zbiegu drogi S12 i S7.
Firma, która na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad opracowuje Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe dla odcinka Radom - Puławy przeprowadzi do końca miesiąca podobne spotkania w każdej z gmin, przez które będzie przebiegała trasa.
- Bardzo się cieszymy, że po dwóch latach zastoju, w tym roku rozstrzygnięto wreszcie przetargi na opracowanie dokumentacji i ruszyły przygotowania do budowy drogi S-12. To niezmiernie ważna dla naszego miasta inwestycja. Zabiegamy o nią wraz z wieloma innymi samorządami, które wchodzą w skład stowarzyszenia na rzecz budowy tej drogi - przypomina przewodniczący stowarzyszenia, prezydent Radomia Radosław Witkowski.
We wrześniu Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zawarła umowy na opracowanie dokumentacji dla dwóch odcinków drogi ekspresowej S12. Oprócz odcinka Radom-Puławy, jest to także odcinek od granicy województwa łódzkiego do Radomia. Obie firmy mają czas na sporządzenie STEŚ wraz z dokumentacją niezbędną do uzyskania decyzji środowiskowej do maja 2020 roku.