Złożone przez producentów oferty były oceniane według piętnastu kryteriów. Kryterium dotyczące kosztów utrzymania stanowiło 50 proc. Stadler Polska Sp. z o.o. o uzyskał najwyższą notę - ponad 99 punktów. Za nim uplasowało się konsorcjum Pesa Bydgoszcz S.A. oraz Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki” S.A., uzyskując wysoki wynik - blisko 88 punktów. Trzeci w ocenie był Newag S.A. z liczbą ponad 79 punktów.
- Wszystkie trzy złożone oferty były interesujące i za nie dziękuję. Niestety, mogliśmy wybrać tylko jedną i najkorzystniejszą dla Kolei Mazowieckich propozycję, według ściśle określonych kryteriów, a tę złożyła firma Stadler. Gratulacje. Liczymy na rychłe podpisanie umowy z wybranym dostawcą elektrycznych zespołów trakcyjnych i czekamy na dostarczenie pierwszych pojazdów pod koniec 2018 roku - powiedział Czesław Sulima, członek zarządu, dyrektor eksploatacyjny Kolei Mazowieckich.
Realizacja zamówienia będzie się odbywać w trzech etapach:
- do 2018 r. - dostawa sześciu pięcioczłonowych ezt,
- do 2019 r. - dostawa 10 dwuczłonowych ezt,
- w latach 2019 - 2022 zakup 55 sztuk pięcioczłonowych.
Najszybsze informacje z Radomia wprost na Twojego Facebooka:
KLIKNIJ I POLUB NAS TERAZ >>