Od 20 października pasażerowie skorzystają z nowych peronów. Pociągi pojadą po nowym torze. Pomiędzy Czachówkiem a Warką budowany jest nowy, ponad 20-kilometrowego odcinek toru. Na wysokości ponad 5 metrów, rozwieszana i regulowana jest sieć trakcyjna.
Na stacjach w Warce i Chynowie oraz na przystankach Sułkowice, Krężel, Michalczew i Gośniewice gotowe są konstrukcje nowych peronów. W październiku zamontowane zostaną gabloty informacyjne, oświetlenie, ławki i oznakowanie. Wszystkie obiekty są wyższe, dzięki czemu łatwiej będzie wsiąść do pociągów.
Równa, antypoślizgowa nawierzchnia ze ścieżkami naprowadzającymi ułatwi poruszanie się po peronie osobom niedowidzącym. Dojścia na stacje i przystanki, także podczas inwestycji, będą dostosowane do potrzeb z wózkami. Zaplanowano też wiaty.
Z nowych peronów pasażerowie skorzystają od 20 października. Także wtedy pociągi pojadą po nowym torze. W kolejnej fazie modernizacji prace skoncentrują się na drugim torze, przy którym powstaną kolejne nowe perony. Po zakończeniu wszystkich prac i uzyskaniu niezbędnych pozwoleń, pociągi osiągną prędkość do 160 km/h.
Inwestycja pomiędzy Czachówkiem a Warką o wartości 216 mln zł jest w 85% współfinansowana ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktury i Środowiska i zakończy się w połowie 2020 roku.
Nad Pilicą wybudowany został nowy, 200-metrowy most kolejowy. Do jego powstania wykorzystano 185 ton stali i 750 ton betonu. Teraz obiekt jest malowany i wzmacniane są filary. Trwają przygotowania do układania toru. Nowa konstrukcja będzie ważyła 2400 ton. Do końca września zakończą się prace przy rozbiórce drugiej starej konstrukcji. Przeprawa kolejowa nad Pilicą po modernizacji będzie dwutorowa. Nowe 3-przęsłowe konstrukcje będą dostosowane do przejazdu cięższych składów i prędkości 160 km/h.
Na 40-kilometrowym odcinku między Warką a Radomiem zdjęto całą sieć trakcyjną. Trwa demontaż słupów trakcyjnych i fundamentów. Jednocześnie wykonawca przygotowuje się do budowy nowych elementów oraz nasypów. W Dobieszynie, Strzyżynie, Grabowie i Kruszynie rozpoczęły się rozbiórki starych peronów, pracuje ciężki sprzęt oraz wywożony jest stary, materiał spod toru. Miedzy Strzyżyną a Radomiem dodatkowo wzmacniany jest tor. Specjalne maszyny - palownice, na około 20-kilometrowym odcinku muszą wbić 50 tysięcy 4m pali.
Wartość przebudowy Warka – Radom to 429 mln zł (netto). Inwestycja jest współfinansowana ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktury i Środowiska. Zakończenie prac planowane jest połowie 2021 roku. 1 września, wraz z rozpoczęciem prac na odcinku Warka - Strzyżyna, wprowadzono zmiany w komunikacji. Pociągi z Warszawy kursują do stacji Warka. Na jednotorowym odcinku Warka - Radom za pociągi jeżdżą autobusy. Po zakończeniu przebudowy trasy z Warszawy do Radomia i uzyskaniu właściwych dokumentów, skróci się czas podróży.
Po uzyskaniu wszystkich zgód administracyjnych najszybsze pociągi pojadą z prędkością 160 km/h. Pasażerowie skorzystają z wygodnych peronów. Większe bezpieczeństwo zapewnią przebudowane przejazdy kolejowo-drogowe i nowe urządzenia sterowania ruchem - kończy rzecznik prasowy PKP PLK.