Decyzją Zarządu Województwa Mazowieckiego projekt otrzyma ponad 7,9 mln zł wsparcia w ramach RPO WM 2014-2020. Umowy o dofinansowanie projektu podpisali marszałek Adam Struzik i wojewoda mazowiecki Zdzisław Sipiera.
Mazowiecki Urząd Wojewódzki bliżej mieszkańców
Dzięki wsparciu unijnemu, w Mazowieckim Urzędzie Wojewódzkim w Warszawie oraz w podległych wojewodzie jednostkach administracji rządowej (JAR), zostanie wdrożony system informatyczny, który zwiększy liczbę, dostępność i jakość oferowanych e-usług.
W ramach projektu zakupiony zostanie sprzęt komputerowy, oprogramowanie, wyposażenie serwerowni, usługi techniczne i doradcze. Planowana jest integracja istniejącego systemu Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją z nowymi usługami elektronicznymi i portalem usługowym klienta. Powstanie jeden punkt dostępu do katalogu e-usług publicznych zespolonej administracji rządowej województwa mazowieckiego. W ramach projektu wdrożonych zostanie 105 e-usług publicznych skierowanych do mieszkańców, przedsiębiorców i administracji publicznej (samorządowej).
W wyniku realizacji projektu mieszkańcy będą mieli zapewniony stały i szybki dostęp do informacji. Elektroniczna administracja umożliwi załatwienie wielu spraw na odległość, co pozwoli zaoszczędzić czas i koszty związane z dojazdem. Platforma umożliwi pełną realizację części spraw w formie elektronicznej bez konieczności wizyty w urzędzie. Będzie można elektronicznie dokonać płatności za usługi, sprawdzić status sprawy poprzez platformę usług, e-mail lub SMS czy też zarezerwować termin wizyty w urzędzie. Przy projekcie e-usług kładziony będzie nacisk na poprawę jakości procesu komunikacji pomiędzy obywatelem a urzędem. Poza tym w urzędzie poprawi się bezpieczeństwo przetwarzanych i gromadzonych danych.
Projekt jest zbieżny z założeniami Ministerstwa Cyfryzacji co do rozwoju e-usług ze względu na planowaną integrację z rejestrami publicznymi oraz ePUAP2, wdrożenie płatności elektronicznych, dostarczenie e-usług o wysokim stopniu dojrzałości czy uwzględnienie wymogów dostępności dla osób z niepełnosprawnością. Ponadto do procedur urzędowych zostanie wprowadzony kwalifikowany podpis elektroniczny, co znacznie usprawni obieg dokumentacji i ograniczy wykorzystanie papieru.
Dzięki nowym rozwiązaniom znacznie łatwiej będzie załatwiać sprawy w urzędzie, a czas obsługi obywateli i przedsiębiorców skróci się. Projekt ma charakter kompleksowy, zakłada zmodernizowanie wszystkich obszarów działania urzędu i stanowi pierwszy krok do dalszej integracji systemu z architekturą IT państwa oraz planowaną przez Ministerstwo Cyfryzacji Platformą Usług i Danych.
Najszybsze informacje z Radomia wprost na Twojego Facebooka:
KLIKNIJ I POLUB NAS TERAZ >>