Chodzi o odcinek o długości 7,6 km. Połączy on wybudowany w tym roku fragment drogi ekspresowej S7 od Radomia do granicy województw mazowieckiego i świętokrzyskiego z istniejącym węzłem drogowo-kolejowym w Skarżysku-Kamiennej. Nowa droga będzie biegła po nowym śladzie na zachód od istniejącej trasy.
Kontrakt na budowę tego odcinka wygrał Budimex. Zawarta umowa jest warta 259,8 mln zł. Od wtorku rozpoczyna się bieg 22-miesiecznego terminu na realizację zadania (z wyłączeniem okresów zimowych). Oznacza to, że droga powinna być gotowa 9 maja 2020 roku.
Wraz z jej ukończeniem droga S7 na całym świętokrzyskim odcinku będzie miała parametry drogi ekspresowej. To prawie 100 km trasy. Licząc od Grójca, nieprzerywaną ekspresówką pojedziemy na odcinku 200-km - aż do granicy z Małopolską.
Odcinek, na który podpisano umowę będzie miał dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, z rezerwą pod trzeci pas w 12-metrowym pasie dzielącym. Droga będzie wyposażona w pasy awaryjne. Wybudowane zostaną dwa węzły drogowe Skarżysko Kamienna Północ i Skarżysko Kamienna Zachód.
Wykonawca będzie musiał wybudować 2 mosty, 6 wiaduktów drogowych (5 w ciągu S7 i 1 nad S7), a także przejścia dla zwierząt. Do wybudowania są też m.in. 3 ściany oporowe i 4 mury oporowe.
Do tej pory przeszkodą w podjęciu tej inwestycji były sprawy środowiskowe. Przeciwko budowie tej trasy w zaplanowanym przebiegu protestowały organizacje ekologiczne. Oprotestowywane były decyzja środowiskowa, jak i zezwolenie na realizację inwestycji drogowej. W grudniu 2016 roku, wyrokiem NSA decyzja zezwalająca na budowę stała się prawomocna. W następstwie tego GDDKiA ogłosiła przetarg na budowę. Wygrał go Budimex.
Niedawno Budimex ukończył 20-kilometrowy fragment ekspresowej siódemki między Chęcinami a granicą województw świętokrzyskiego i małopolskiego. W budowie jest obecnie odcinek od Jędrzejowa do Chęcin. Ten będzie gotowy nie wcześniej niż w drugim kwartale przyszłego roku.
Najszybsze informacje z Radomia wprost na Twojego Facebooka:
KLIKNIJ I POLUB NAS TERAZ >>