W sumie na terenie całego województwa stanie 300 bilboardów. W radiu, prasie i telewizji pojawią się spoty i materiały promocyjne zachęcające mieszkańców Mazowsza do weekendowych wyjazdów. Realizacja kampanii „Mazowsze. Weekend dwa kroki stąd” jest możliwa dzięki unijnemu dofinansowaniu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego.
Celem kampanii „Mazowsze. Weekend dwa kroki stąd” jest pokazanie mieszkańcom regionu, że Mazowsze to znakomite miejsce na spędzenie udanego weekendu. Jest to region, który ma wiele do zaoferowania, a co najważniejsze – wszystkie te atrakcje są w zasięgu ręki - blisko miejsca zamieszkania. Zaplanowane działania promocyjne mają na celu wykreowanie jednolitej marki turystycznej województwa.
Mazowsze to region o bardzo atrakcyjnej ofercie turystycznej – lasy, jeziora i rzeki, ale także szereg zabytków i muzeów na najwyższym, europejskim poziomie. Na Mazowszu mamy ponad 7 tys. km rzek, 800 tys. hektarów lasów czy 1400 ha jezior. W sumie w naszym województwie jest kilka tysięcy kilometrów szlaków pieszych, kajakowych i rowerowych. Mazowsze to także ok. 100 pałaców, zamków i zespołów dworskich czy ponad 100 muzeów. Na turystów czeka także znakomicie przygotowana baza hotelowa – w sumie ponad tysiąc hoteli, pensjonatów, zajazdów i innych obiektów zakwaterowania. Do tego ponad tysiąc restauracji. Turystyka rowerowa, piesza, konna czy wodna, to tylko nieliczne atrakcje, jakie czekają na miłośników aktywnego wypoczynku, którzy chcą odpocząć po męczącym tygodniu w pracy. Właśnie takie zaproszenie przedstawiają bilbordy, które już niebawem będzie można zobaczyć w Warszawie i innych miastach regionu.
Linia kreatywna kampanii odwołuje się do bliskości miejsc oferujących możliwość wypoczynku na Mazowszu. Tutaj łatwo wybrać się na weekend, bo jest blisko – dwa kroki stąd. Przekaz wizualny polega na kontrastowym zestawieniu obrazów miasta i natury. Daje to możliwość pokazania alternatywy dla codziennego zgiełku i zabiegania. Pokazuje, że odpoczynek jest w zasięgu ręki, wystarczy tylko „wyjechać z miasta”.
Zdjęcia prezentowane są na tablicach dzielonych (dwa zdjęcia na jednej tablicy), oraz na tablicach sąsiadujących ze sobą. Taki dobór nośników sugestywnie obrazuje mały dystans dzielący zatłoczone miasto od miejsc, w których można wypoczywać. Celem kampanii nie jest zatem wypromowanie określonej miejscowości czy ciekawego miejsca, ale pokazanie mieszkańcom Mazowsza, jak wiele możliwości spędzenia aktywnego weekendu jest niedaleko, tuż obok domu.
Kampania będzie trwała od 1 do 31 sierpnia. Swoim zasięgiem obejmie całe Mazowsza. Zaplanowano szerokie działania z zakresu ATL, BTL oraz public relations. Przygotowano także materiały outdoorowe, spoty radiowe, film promujący region a także ogłoszenia prasowe.
Na Mazowszu pojawi się:
• 300 dwunastometrowych tablic;
• 240 emisji spotów w TVP 3, z czego 75% w prime timie;
• 135 publikacji w dziennikach, tygodnikach, dwutygodnikach i prasie regionalnej;
• P-onad 1100 emisji spotów radiowych;
• 60 mln odsłon w Internecie (portale ogólnopolskie (geotargetowane), lokalne i społecznościowe).
Zaplanowano także imprezy plenerowe i konferencję poświęconą budowaniu oferty turystycznej Mazowsza. 20 – 21 sierpnia b.r. w Pułtusku odbędzie się otwarcie sezonu weekendowego. Będzie to duża impreza z mnóstwem atrakcji (m.in. koncert Eweliny Flinty, konkursy dla dzieci, pokazy wyrobów regionalnych, degustacje, spływ kajakowy, prezentacja oferty turystycznej Mazowsza). Miesięczną kampanię zwieńczy Sejmik Turystyczny (listopad).
Realizacja kampanii jest możliwa dzięki pozyskaniu na ten cel środków unijnych w ramach RPO WM. Koszt wszystkich działań to 1,7 mln zł. Kampania „Mazowsze. weekend dwa kroki stąd” jest częścią projektu pn.”Kreowanie wizerunku turystycznej marki Mazowsze”, realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2007-2013 (priorytet VI – Wykorzystanie walorów naturalnych i kulturowych dla rozwoju turystyki i rekreacji, działanie 6.2 – Turystyka). Partnerem projektu jest Mazowiecka Regionalna Organizacja Turystyczna.
Więcej informacji na temat przebiegu kampanii, aktualności oraz informacji prasowych znajdą Państwo na stronie:www.mazovia.pl oraz www.mazowsze.travel .