– To niecodzienny projekt – związany z promocją Mazowsza, ale trochę w nietypowy sposób – poprzez film, przedsiębiorców, którzy zajmują się filmem i poprzez ludzi, którzy już coś dla filmu zrobili – powiedział wicemarszałek Wiesław Raboszuk.
Medialne Mazowsze to niekomercyjny projekt służący międzynarodowej promocji województwa jako atrakcyjnego regionu dla firm medialnych z całego świata, miejsca otwartego na kontakty z branżą filmową, telewizyjną, reklamową i nowych mediów.
– Wydaje mi się, że województwo ma ciekawą i niewykorzystaną infrastrukturę, taką jak: dworki, obiekty historyczne, zamki, restauracje. Warto to usystematyzować i pokazać. To projekt otwarty na młodych ludzi i otwarty na kulturę połączoną z nowy technologiami – dodał kanclerz Warszawskiej Szkoły Filmowej Maciej Ślesicki.
Jednym z działań będą targi branży medialnej wraz z imprezami towarzyszącymi (listopad 2014 r.). To pierwsza impreza wystawiennicza tej branży w województwie mazowieckim. Organizowane w Warszawskiej Szkole Filmowej – jednej z trzech wyższych uczelni filmowych w Polsce – a jedynej na Mazowszu, skupią w jednym miejscu start-upy z branży nowych mediów, producentów filmowych, telewizyjnych i gier komputerowych, producentów i dystrybutorów sprzętu audiowizualnego, firmy świadczące usługi z zakresu produkcji i postprodukcji obrazu i dźwięku, agencje interaktywne, producentów oprogramowania, agencje aktorskie oraz instytucje publiczne promujące region i przedsiębiorczość.
Targi mają służyć prezentacji usług i produktów oferowanych przez firmy z branży medialnej działających na Mazowszu. Towarzyszyć im będą panele, warsztaty i prezentacje prowadzone przez przedstawicieli instytucji publicznych i biznesu.
Innym działaniem w ramach Medialnego Mazowsza będzie Mazovian Film Tour, w ramach którego sześciu reżyserów i operatorów z trzech europejskich szkół filmowych spędzi razem dwa tygodnie, objeżdżając najbardziej atrakcyjne miejsca Mazowsza, i zrealizuje krótkie reportażowe formy filmowe według założonego scenariusza. W rezultacie powstanie cykl filmów, które zostaną następnie zmontowane w Warszawskiej Szkole Filmowej i zaprezentowane w ramach targów.
Poza tym Medialne Mazowsze to dwujęzyczny serwis internetowy zawierający: spis mazowieckich firm z branży medialnej, wykaz atrakcyjnych miejsc i najciekawszych turystycznych obiektów – w formie interaktywnej mapy, oraz przewodnik po Mazowszu w wersji elektronicznej. Powstanie również mobilna aplikacja (na platformy Android i OS). Na potrzeby zagranicznych klientów powstanie również drukowany katalog w języku angielskim z informacją o Mazowszu. Będzie on dystrybuowany dzięki współpracy z Polskim Instytutem Sztuki Filmowej na ważnych międzynarodowych festiwalach i targach filmowych.
Inwestycja decyzją zarządu województwa mazowieckiego otrzymała dofinansowanie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2007-2013, w odpowiedzi na konkurs przeprowadzony przez Mazowiecką Jednostkę Wdrażania Programów Unijnych.
Chcesz szybciej dowiadywać się o nowych wydarzeniach i czytać najświeższe newsy? POLUB NAS NA FACEBOOKU. ZRÓB TO TERAZ >>