Komisja konkursowa doceniła fakt, że działalność Forum Cudzoziemców przekłada się na poprawę jakości obsługi klienta. Interesanci mają do dyspozycji materiały w kilku językach, urzędnicy przechodzą szkolenia, a w siedzibie Wydziału Spraw Cudzoziemców MUW działa punkt informacyjny Stowarzyszenia Interwencji Prawnej.Mazowsze to region najczęściej wybierany przez imigrantów.
Wydział Spraw Cudzoziemców MUW obsługuje dziennie od 200 do nawet 600 klientów. W skali kraju wydaje 40 proc. wszystkich decyzji dotyczących legalizacji pobytu cudzoziemców oraz 50 proc. decyzji dotyczących zezwoleń na pracę. Forum Cudzoziemców przy wojewodzie mazowieckim powstało w 2008 roku. Stanowi platformę współpracy z organizacjami pozarządowymi, działającymi na rzecz pomocy i integracji obcokrajowców. Jego głównymi celami było pozyskanie wiedzy o potrzebach imigrantów, stworzenie platformy dialogu oraz podniesienie jakości obsługi klienta.
I edycja konkursu Szefa Służby Cywilnej „Profesjonaliści w służbie obywatelom” miała za zadanie wyłonić najlepsze rozwiązania poprawiające jakość obsługi klientów, a także promować urzędy, które wyróżniają się dzięki doskonaleniu wypracowanych standardów. Komisja złożona m.in. z przedstawicieli administracji rządowej, organizacji pozarządowych i Rady Służby Cywilnej przyznała trzem laureatom tytuł "Najbardziej przyjaznego urzędu administracji rządowej". W uroczystości ogłoszenia wyników w Sali Kolumnowej gmachu Kancelarii Prezesa Rady Ministrów udział wzięły Halina Stachura-Olejniczak, dyrektor generalny MUW, Izabela Szewczyk, dyrektor Wydziału Spraw Cudzoziemców oraz jej zastępczyni - Jacqueline Sánchez-Pyrcz.
Chcesz szybciej dowiadywać się o nowych wydarzeniach i czytać najświeższe newsy? POLUB NAS NA FACEBOOKU. ZRÓB TO TERAZ >>