Konsultacje są prowadzone w związku z powołaniem przez ministra środowiska Macieja Grabowskiego zespołu ds. wdrażania ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
Uwagi i propozycje zmian co do funkcjonowania systemu gospodarowania odpadami w gminach można zgłaszać na adres: odpady@mos.gov.pl
Do przesłania swoich uwag zachęcani są mieszkańcy, właściciele nieruchomości, gminy wdrażające ustawę i przedsiębiorcy zajmujący się gospodarką odpadową.
Jak zapewnia MŚ, uwagi będą gromadzone i publikowane na stronie www.naszesmieci.pl i przekazane do rozpatrzenia zespołowi ds. wdrażania ustawy. Zespół ma zidentyfikować mankamenty ustawy śmieciowej i w ciągu 5 miesięcy przygotować propozycje zmian przepisów. W zespole mają się znaleźć przedstawiciele małych i dużych gmin, eksperci, przedsiębiorcy zajmujący się gospodarką odpadową, jak i przedstawiciele spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych.
Od 1 lipca, zgodnie z tzw. ustawą śmieciową, obowiązek gospodarki odpadami komunalnymi przejęły gminy. Samorządy miały 1,5 roku na przygotowanie się do nowego systemu - na przeprowadzenie przetargów na odbiór śmieci, wprowadzenie nowych opłat śmieciowych, zebranie deklaracji od właścicieli nieruchomości.
Chcesz szybciej dowiadywać się o nowych wydarzeniach i czytać najświeższe newsy? POLUB NAS NA FACEBOOKU. ZRÓB TO TERAZ >>
Masz uwagi do ustawy śmieciowej? Podpowiadamy, gdzie je zgłosić
Resort środowiska uruchomił specjalny adres mailowy, na który właściciele nieruchomości bądź przedstawiciele gmin mogą zgłaszać uwagi i propozycje zmian do ustawy śmieciowej. Projekt nowych przepisów ma być znany wiosną 2014 roku.
Komentarze naszych czytelników
Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu