Niedziela 24 listopada
Emmy, Flory, Jana
RADOM aktualna pogoda

Koleje Mazowieckie zadbają o pozytywne relacje z podróżnymi

kt, Olga Sędek 2012-09-08 17:00:00

„Kolej na przyjazną kolej” – rozpoczynają się szkolenia dla pracowników Kolei Mazowieckich We wrześniu pracownicy Kolei Mazowieckich rozpoczną szkolenia w ramach projektu „Kolej na przyjazną kolej”. Celem projektu jest budowanie pozytywnych relacji  z podróżnymi.

Szacunkowa wartość projektu to 1.200.000 zł. Ponad połowa to środki pozyskane z Europejskiego Funduszu Społecznego na dofinansowanie do szkoleń w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VIII „Regionalne kadry gospodarki”, Poddziałanie 8.1.1. „Wspieranie rozwoju kwalifikacji zawodowych  i doradztwo dla przedsiębiorstw – projekty konkursowe”. Pozostałe 40% będzie stanowiło wkład własny Spółki.

Umowa na realizację projektu z Mazowiecką Jednostką Wdrażania Programów Unijnych została podpisana w kwietniu br. Szkolenia rozpoczną się 10 września 2012 roku i potrwają do lutego 2014 r. Uczestnicy szkoleń to osoby związane z bezpośrednią obsługą podróżnych oraz z bezpieczeństwem ruchu, czyli zatrudnione na stanowiskach: kierownik pociągu, konduktor, kasjer, informator oraz maszynista i pomocnik maszynisty. To właśnie od nich, w największej mierze, zależy zadowolenie podróżnych ze świadczonych przez Spółkę usług. W sumie w projekcie weźmie udział blisko 1200 pracowników.

Projekt „Kolej na przyjazną kolej” obejmuje cztery bloki szkoleniowe:

1.Profesjonalna obsługa podróżnego:
Szkolenie, którym zostaną objęci kasjerzy, informatorzy oraz kierownicy pociągów i konduktorzy, blisko 800 osób. Tematyka będzie obejmowała zagadnienia mające na celu doskonalenie poziomu obsługi podróżnych. Poruszane będą kwestie takie jak: jakość obsługi, komunikacja z klientem, analiza potrzeb podróżnych, czy asertywność.

2.Kontrola emocji i walka ze stresem:
Szkolenie adresowane do maszynistów, a także pomocników maszynistów. Łącznie przeszkolonych zostanie ponad 400 pracowników. Główne cele to poznanie technik ułatwiających radzenie sobie
ze stresem, skuteczna kontrola emocji, a także poznanie roli pozytywnego myślenia w walce
ze stresem.

3.Podstawy języka angielskiego ukierunkowane na potrzeby podróżnego:
Szkolenie ma na celu poznanie i umiejętne stosowanie podstawowych zwrotów w kontaktach
z podróżnymi, m.in. w zakresie przekazywania informacji, czy sprzedaży biletów. Udział w nim weźmie około 200 osób – kierownicy pociągów, konduktorzy, kasjerzy i informatorzy.

4.Podstawy języka migowego:
Podczas szkolenia uczestnicy nabędą podstawowe umiejętności posługiwania się językiem migowym. Udział w nim weźmie około 60 osób: kierownicy pociągów, konduktorzy, kasjerzy i informatorzy.

Wszystkie szkolenia zaplanowane w ramach projektu odbędą się na terenie Spółki i zostały zaplanowane tak, aby nie zakłócać płynności organizacji pracy.

Udział pracowników w programie szkoleniowym to cenna możliwość rozwoju, podnoszenia  i rozwijania kwalifikacji zawodowych. Zdobyta wiedza i umiejętności zostaną ugruntowane i zastosowane w praktyce, co zadecyduje o osiągnięciu celu projektu. Szkolenia są bardzo istotne dla Spółki, jako firmy świadczącej usługę kolejowych przewozów pasażerskich.

Komentarze naszych czytelników

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu

Dodaj komentarz

Nie przegap

RADOM aktualna pogoda

Nasza strona wykorzystuje pliki cookies.

Strona używa cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług oraz prowadzenia statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.

Akceptuję, nie pokazuj więcej
Polityka prywatności Ochrona danych osobowych