Wraz z instalacją kolejnego systemu KM wkracza do grupy najlepiej przygotowanych do warunków zimowych europejskich przewoźników kolejowych. Swoimi działaniami inwestycyjnymi KM realizuje w praktyce ogólnoeuropejskie podejście, mające na celu zapobieganie problemom związanym z eksploatacją taboru zimą.
- Działanie tego systemu wprost przełoży się na wzrost bezpieczeństwa przewozów, a tym samym na podniesienie jakości świadczonych usług. Znacznie poprawią się także warunki pracy i bezpieczeństwo pracowników - mówi Czesław Sulima, dyrektor eksploatacyjny, członek zarządu KM Dzięki zastosowaniu systemu, na pojazdach osadza się do 90% mniej lodu.
System składa się z: kontenera systemowego, układu natryskiwania płynu zabezpieczającego przed oblodzeniem, korytek zbiorczych pracujących w systemie zamkniętym, urządzeń kontrolno-pomiarowych, układów sterowania procesami natryskiwania oraz czujników pozwalających na precyzyjny natrysk.
System jest sterowny ze stanowiska operatora za pomocą programu komputerowego. Urządzenie jest przystosowane do pracy w temperaturze do -30 st. przez całą dobę. Zamontowany układ nie ingeruje w sieć trakcyjną, a urządzenie posiada funkcję oszczędzania energii.
Najszybsze informacje z Radomia wprost na Twojego Facebooka:
KLIKNIJ I POLUB NAS TERAZ >>