W System Automatycznego Zliczania Pasażerów firmy Dilax są wyposażone pojazdy ER 75 „Flirt” oraz wagony piętrowe zarówno firmy Bombardier, jak i PESA. Oprócz zasadniczej funkcji zliczania potoków podróżnych urządzenia posiadają aplikację umożliwiającą współpracę z innymi systemami liczącymi, a przez to możliwość tworzenia zintegrowanych raportów zbiorczych dla konkretnego pociągu, stacji czy linii.
- Jako przewoźnik dysponujemy najnowocześniejszym parkiem taborowym, wdrożyliśmy innowacyjne rozwiązania służące obsłudze podróżnych, m.in. Kartę Mazowiecką, bilet przez Internet czy płatności bezgotówkowe. Mamy także bogatą ofertę handlową. Wszystkie nasze działania mają na celu maksymalizację zadowolenia naszych podróżnych. Dlatego teraz wkraczamy w nowy etap: chcemy poznać szczegółowe preferencje naszych podróżnych. Dzięki systemom liczącym będziemy mieli wiedzę o tym jak rozkładają się potoki pasażerskie, jakie odcinki na danej trasie cieszą się największym zainteresowaniem, na których stacjach jest największa wymiana pasażerów, w jakie dni najczęściej korzystają oni z połączeń. Ta wiedza pozwoli nam lepiej dopasować się do oczekiwań pasażerów, a to - mam nadzieję - bezpośrednio przełoży się na zadowolenie pasażera - mówi Dariusz Grajda, członek zarządu, dyrektor handlowy KM.
Zasada działania systemu
System zliczania pasażerów DILAX Citisense jest zintegrowany z każdym innym systemem zliczania, który jest, bądź będzie zamontowany w kolejnych pojazdach. Dzięki pozycjonowaniu pociągu za pomocą GPS system zliczający poprawnie identyfikuje stacje i przystanki, na których zatrzymuje się pociąg. Grupy czujników zamontowanych nad drzwiami na zasadach przecięcia podwójnej wiązki świetlnej określają kierunek przemieszczania się podróżnych oraz ich liczbę. Wyniki z każdych drzwi przekazywane są do komputera pokładowego pojazdu wiodącego, a ten za pomocą fal GSM przekazuje dane do serwera spółki. Tu dane są odbierane i przetwarzane w jeden raport dla stacji. Kolejne zatrzymania i kolejne raporty stacyjne tworzą raport dla pociągu. Następne raporty z pociągów tworzą raporty dobowe dla linii, a te tworzą raporty dla linii w interesującym nas przedziale czasowym (tygodniowe, miesięczne, kwartalne, roczne).
- Cieszymy się, że dzięki Kolejom Mazowieckim zyskaliśmy klienta, który - tak jak my - stawia na mobilność przyszłości. Nasze innowacyjne technologie precyzyjnego zliczania pasażerów oraz oprogramowanie do zarządzania danymi i analizy predykcyjnej DILAX Citisense wspomagają przedsiębiorstwa w rozwoju nowoczesnych usług komunikacyjnych. Tym samym Koleje Mazowieckie są najlepiej przygotowane na stale zmieniające się, złożone wymogi rynku: dzisiaj, jutro i w przyszłości - mówi Sassan Schirazi, dyrektor Działu Public Mobility DILAX.
Wartością nadrzędną dla Kolei Mazowieckich, jako przewoźnika pasażerskiego, są podróżni. Dlatego też podejmowane są kolejne inicjatywy służące poprawie jakości świadczonych usług, a wysiłki wszystkich pracowników w efekcie finalnym mają na celu maksymalizację zadowolenia pasażerów. Wzrost satysfakcji z usług Kolei Mazowieckich potwierdza się w prowadzonych cyklicznie badaniach satysfakcji klienta. Jest to widoczne zwłaszcza na liniach po modernizacji, na których możliwe jest pełne wykorzystanie możliwości technicznych nowoczesnego taboru spółki, np. linia nr 2 Warszawa - Łuków, nr 9 Warszawa - Działdowo czy nr 1 Warszawa - Skierniewice.
Najszybsze informacje z Radomia wprost na Twojego Facebooka:
KLIKNIJ I POLUB NAS TERAZ >>