W zeszłym roku z usług KM-ów skorzystało 62 mln pasażerów – to jest aż o 10 mln więcej niż trzy lata temu. Duża w tym zasługa wspólnego biletu na kolej i warszawską komunikację miejską organizowaną przez ZTM.
Przy okazji podpisania umowy o przedłużeniu wspólnego biletu władze samorządu wojewódzkiego zadeklarowały podtrzymanie rozwoju przewoźnika samorządowego. – Transport szynowy ma olbrzymie znaczenie. W okresie 2014-2020 projekty dotyczące komunikacji publicznej, w tym rozwoju transportu szynowego w aglomeracji i województwie będą miały charakter priorytetowy – zgonie z priorytetami europejskimi – deklaruje Adam Struzik, marszałek województwa mazowieckiego.
Plany inwestycyjne KM-ów obejmują zakup dwóch jednoczłonowych szynobusów w tym roku, a w przyszłym – jednego dwuczłonowego autobusu szynowego, 22 wagonów piętrowych oraz dwóch lokomotyw elektrycznych. Oprócz tego spółka będzie kontynuować program modernizacji pociągów serii EN57.
Na tym nie kończą się jednak zamierzenia inwestycyjne Kolei Mazowieckich. Umowa wieloletnia z samorządem wojewódzkim zakłada w okresie do 2024 r., przy współudziale środków unijnych, zakup 12 sztuk pięcioczłonowych EZT-ów, 10 sztuk dwuczłonowych EZT-ów z bazą utrzymaniową w Radomiu, a także rozbudowę baz utrzymaniowo-naprawczych w Sochaczewie, Tłuszczu oraz na warszawskiej Ochocie.
Chcesz szybciej dowiadywać się o nowych wydarzeniach i czytać najświeższe newsy? POLUB NAS NA FACEBOOKU. ZRÓB TO TERAZ >>
Koleje Mazowieckie przewiozły więcej pasażerów
W tym roku Koleje Mazowieckie skończą 10 lat. Był to pierwszy samorządowy przewoźnik kolejowy, który obecnie stawiany jako pozytywny przykład przejmowania przewozów kolejowych przez województwo. Przewoźnik chwali się teraz wzrastającą liczbą pasażerów.
Komentarze naszych czytelników
Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu