Akcja „Więcej życzliwości dla kobiet w ciąży" ma zwrócić uwagę na sytuację i potrzeby przyszłych mam w przestrzeni publicznej oraz promować w społeczeństwie właściwe wzorce zachowań. Kampanię już po raz drugi zorganizował Dział Marketingu Pism Kobiecych i Internetu wydawnictwa MURATOR S.A. Partnerem akcji jest m.in. Spółka „Koleje Mazowieckie – KM”.
- Dla Spółki Koleje Mazowieckie ważni są wszyscy pasażerowie, przede wszystkim Ci którzy najbardziej potrzebują życzliwości otoczenia. Dokładamy wszelkich starań, aby podróż naszymi pociągami była wygodniejsza. Szczególną uwagę zwracamy na kobiety w ciąży, a także na osoby podróżujące z małymi dziećmi. Często zapominamy o bardzo prostych gestach, takich jak ustąpienie miejsca czy pomoc przy wejściu do pociągu, a przecież tak niewiele trzeba, aby mama, kobieta w ciąży mogła swobodnie podróżować. Dlatego oprócz piktogramów i instalacji przewijaków w naszych pociągach włączamy się także w akcje, mające na celu promocję dobrych zachowań - mówi Donata Nowakowska, rzecznik prasowy Kolei Mazowieckich.
W ramach akcji w pociągach, uruchamianych przez Koleje Mazowieckie, pojawią się naklejki na oknach. Akcja potrwa do końca marca br.
Koleje Mazowieckie nie po raz pierwszy włączają się w akcję na rzecz przyszłych mam. W 2009 roku Spółka wzięła udział w podobnym projekcie - Odmienny stan – odmienne traktowanie. W ramach tej akcji Koleje Mazowieckie, jako jedyny przewoźnik, oznaczyły wybrane miejsca siedzące w pociągach specjalnym piktogramem przedstawiającym sylwetkę kobiety w ciąży. W ubiegłym roku wspólnie z Pełnomocnikiem Rządu ds. Równego Traktowania – Minister Elżbietą Radziszewską zorganizowały akcję społeczną „Pamiętaj o mamach”, której celem było zwrócenie uwagi pasażerów oraz pracowników firmy na osoby podróżujące z małymi dziećmi. W pociągach umieszczone zostały naklejki, promujące wśród pasażerów pomoc osobom podróżującym z małymi dziećmi. Spółka została także partnerem akcji „Polska – miejsce przyjazne mamie i dziecku” promowanej pod hasłem „Nie udawaj, że nie widzisz”. Organizatorem kampanii był portal ofeminin.pl
Spółka nie tylko promuje dobre wzory postępowania, ale podejmuje konkretne kroki, by likwidować bariery, utrudniające podróżowanie z małymi dziećmi. Modernizowane składy wyposażane są w przewijaki dla niemowląt, a także windy i podnośniki ułatwiające wsiadanie i wysiadanie. Nowe pociągi (np. wagony piętrowe, pociągi FLIRT czy ELF) są niskopodłogowe. Cechą charakterystyczną są przestronne wnętrza i szerokie przejścia, a także oznakowane miejsca, gdzie można swobodnie postawić wózek dziecięcy i usiąść przy nim, na specjalnym odchylanym siedzeniu.