Postępowanie przetargowe na wykonanie naprawy taboru wraz z modernizacją zostało podzielone na dwa zadania. Pierwsze zadanie obejmuje 45 napraw elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57 w poziomie utrzymania P4 wraz z modernizacją. Drugie zadanie dotyczy wykonania 27 napraw EZT serii EN57 w poziomie utrzymania P5 wraz z modernizacją.
Na realizację pierwszego zadania oferty złożyło dwóch wykonawców. Spółka Newag SA zaoferowała wynagrodzenie w wysokości 53 120 402,00 zł brutto. Drugą ofertę złożyła spółka Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki” SA. Wykonawca zaproponował kwotę 43 173 001,85 zł brutto.
Obaj oferenci zobowiązali się, zgodnie z wymogami, zawartymi w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, do realizacji zamówienia do 31 grudnia 2015 roku. Pierwszy pojazd miałby zostać dostarczony w terminie 40 dni, licząc od dnia przekazania pojazdu do naprawy. Wykonawca udzielić ma gwarancji na cały pojazd na okres 18 miesięcy, licząc od dnia podpisania protokołu odbioru, 24 miesięcy gwarancji na malaturę i przezwojone maszyny elektryczne oraz 36 miesięcy na zespoły i podzespoły zamontowane podczas modernizacji.
W ramach drugiego zadania wpłynęły dwie oferty od tych samych wykonawców, co w pierwszej części przetargu. Newag SA zaoferował wynagrodzenie w wysokości 211 813 380 zł brutto, a Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki” SA – 210 219 300 zł brutto.
Obaj oferenci zobowiązali się, zgodnie z wymogami, zawartymi w SIWZ, do naprawy i modernizacji pierwszego EZT w ciągu 160 dni, licząc od dnia przekazania pojazdu i do realizacji kolejnych napraw w ciągu 70 dni, zastrzegając, iż termin odbioru kolejnych pojazdów nie może przekraczać terminu odbioru pierwszego. Termin zakończenia zadania wyznaczono 30 listopada 2015 roku. Wykonawcy zobowiązali się do udzielenia gwarancji na okres 48 miesięcy, licząc od dnia podpisania protokołu odbioru.
Koleje Mazowieckie na realizację pierwszego zadania przeznaczyły kwotę 34 968 741,42 zł brutto, drugiego – 228 437 898,85 zł brutto. Łącznie na modernizację taboru spółka chce przeznaczyć kwotę 263 406 640,27 zł brutto.
Park taborowy spółki ciągle się powiększa o nowoczesne pojazdy. To już drugi rozstrzygany w tym miesiącu przetarg „taborowy” Kolei Mazowieckich. W zeszłym tygodniu było otwarcie ofert na dostawę kolejnych „piętrusów” wraz lokomotywami, teraz na modernizację. Realizujemy konsekwentnie naszą strategię taborową do 2015 roku. Te wyniki będą niosły ze sobą stałą poprawę jakości naszych usług – powiedział Czesław Sulima, członek zarządu, dyrektor eksploatacyjny Kolei Mazowieckich.