Spółka planuje zakup pojazdów z wykorzystaniem środków unijnych z perspektywy na lata 2014 – 2020. Do tej pory Koleje Mazowieckie z powodzeniem korzystały z dotacji unijnych podczas realizacji inwestycji związanych z zakupem nowoczesnego taboru, m.in. pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych czy wagonów piętrowych oraz lokomotyw elektrycznych do obsługi pociągów uruchamianych w systemie „push-pull”, a również modernizacji starszego taboru.
- Codzienne funkcjonowanie milionów Mazowszan bez pasażerskiego transportu kolejowego byłoby praktycznie niemożliwe. A my, jako przewoźnik odpowiedzialny oraz stawiający poprzeczkę wysoko, chcemy, by podróż naszymi pociągami była na jak najwyższym poziomie. To dlatego od lat, przy ogromnym wsparciu naszego właściciela – Samorządu Województwa Mazowieckiego – oraz dzięki efektywnemu wykorzystaniu środków unijnych realizujemy kolejne inwestycje. Kupujemy nowoczesne pojazdy oraz modernizujemy te, które obecnie posiadamy. Nasze starania o wysoki standard usług każdego roku mają odzwierciedlenie w wysokich wynikach przewozowych – zapewnia Artur Radwan, prezes zarządu Kolei Mazowieckich.
Do 2022 r. Koleje Mazowieckie planują zakup łącznie 71 sztuk nowego taboru, w tym:
• 6 sztuk nowych pięcioczłonowych ezt,
• 10 sztuk nowych dwuczłonowych ezt,
• 55 sztuk nowych pięcioczłonowych ezt.
– Koleje Mazowieckie są pod względem nowoczesnego taboru niekwestionowanym liderem wśród przewoźników regionalnych. Nie zamierzamy tej pozycji oddać, dlatego systematycznie powiększamy nasz park taborowy o nowe pojazdy. Nie inaczej będzie w przyszłych latach – zapowiada Czesław Sulima, członek zarządu, dyrektor eksploatacyjny Kolei Mazowieckich.
Najszybsze informacje z Radomia wprost na Twojego Facebooka:
KLIKNIJ I POLUB NAS TERAZ >>