Nowa szefowa jest absolwentką Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego - kierunek zarządzanie i marketing, specjalizacja zarządzanie finansami przedsiębiorstw; studiów podyplomowych w Szkole Głównej Handlowej w zakresie zamówień publicznych oraz administrowania funduszami unijnymi. Ukończyła studia doktoranckie w Szkole Głównej Handlowej w Kolegium Gospodarki Światowej z dziedziny nauk ekonomicznych.
Posiada certyfikaty: Zarządzania Projektami Prince2 Foundation oraz Practitioner; potwierdzający znajomość języka angielskiego TELC 2B, jest certyfikowanym specjalistą w zakresie zamówień publicznych. Wieloletni pracownik administracji publicznej, posiada doświadczenie w realizacji i zarządzaniu projektami współfinansowanymi z Funduszy Europejskich, realizacji zadań dla podmiotów leczniczych oraz jednostek samorządu terytorialnego.
Pani Bernarda Dudek ma 45 lat, mieszka w Warszawie, zna biegle język angielski i rosyjski.