W przypadku pierwszego z przetargów spośród dwóch firm, które stanęły do przetargu – PESY Bydgoszcz SA oraz NEWAGU S.A – wybrano ofertę PESY. Spółka zaproponowała cenę 61 700 000,46 euro brutto (50 162 600,00 euro netto). Pierwszy z pojazdów powinien dołączyć do parku taborowego Kolei Mazowieckich nie wcześniej niż 15 stycznia 2015 roku, a ostatni – w sierpniu 2015 roku. PESA zadeklarowała czteroletnią gwarancję na pojazdy.
W przetargu na naprawę i modernizację 72 elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57 spośród złożonych ofert – od NEWAGU S.A. i od Zakładów Naprawczych Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki” SA – została wybrana oferta ZNTK „Mińsk Mazowiecki” SA. Zamówienie obejmowało 45 napraw elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57 w poziomie utrzymania P4 oraz 27 napraw ezt serii EN57 w poziomie utrzymania P5 wraz z modernizacją wszystkich pojazdów. Realizacja inwestycji w przypadku modernizacji 27 EZT potrwa do końca listopada 2015 roku, pozostałe jednostki mają zostać oddane do eksploatacji najdalej do końca grudnia 2015 roku. Koszt napraw i modernizacji składów wyniesie ponad 253 mln zł brutto.
– Rok 2014 rozpoczęliśmy od rozstrzygnięcia przetargów na jedne z największych inwestycji taborowych spółki. Do końca przyszłego roku blisko ¼ taboru przejdzie gruntowną modernizację, a park taborowy spółki powiększy się o dwie nowe lokomotywy oraz 22 piętrowe wagony – powiedział Czesław Sulima, członek Zarządu, dyrektor eksploatacyjny Kolei Mazowieckich.
– Naszym priorytetem jest ciągłe podnoszenie standardu oferowanych usług, a inwestycje taborowe są w tym zakresie niezwykle ważne. Dostawa nowych „piętrusów” oraz lokomotyw jest kolejnym krokiem do umocnienia naszej pozycji lidera na rynku pasażerskiego transportu kolejowego w Polsce. Wierzę, że podróżni docenią starania Kolei Mazowieckich o wyższy poziom przewozów – zakończył Sulima.
Chcesz szybciej dowiadywać się o nowych wydarzeniach i czytać najświeższe newsy? POLUB NAS NA FACEBOOKU. ZRÓB TO TERAZ >>
Inwestycje taborowe Kolei Mazowieckich
Koleje Mazowieckie wyłoniły dostawcę 22 wagonów piętrowych i dwóch lokomotyw do obsługi pociągów uruchamianych w systemie „push-pull” oraz wykonawcę napraw i modernizacji 72 elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57.
Komentarze naszych czytelników
Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu