Kongres służy przede wszystkim pogłębianiu wiedzy z zakresu marketingu terytorialnego. To świetna okazja do wymiany informacji i doświadczeń oraz nawiązywania współpracy ze specjalistami zajmującymi się promocją miast i regionów.
Kongres miał charakter konferencyjno-warsztatowy. W jego pierwszej części zaprezentowały się mazowieckie miasta – praktycy w zakresie promocji – oraz te, w których podczas Euro2012 rezydowały piłkarskie reprezentacje narodowe. W drugiej części uczestnicy wzięli udział w warsztatach tematycznych: „Budowanie relacji z otoczeniem jako forma promocji instytucji”, „Współpraca jst z agencją reklamową”, „Jak pozyskać sponsora krok po kroku” oraz „Wizerunek instytucji - jak o niego zadbać? Narzędzia i metody”.
W spotkaniu, którego pomysłodawcą i organizatorem jest Samorząd Województwa Mazowieckiego, wzięli udział marszałek Adam Struzik oraz członek zarządu Wiesław Raboszuk. Członek zarządu podziękował wszystkim uczestnikom za udział w kongresie. Wyraził przekonanie, że zdobyta wiedza będzie efektywnie wykorzystywana w procesie promocji samorządów lokalnych, a tym samym całego Mazowsza. Zaprosił też do podzielenia się nowymi doświadczeniami w przyszłym roku, podczas kolejnej edycji warsztatów.