Wnioski można składać:
- osobiście w kancelarii Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego (wejście F, pokój 1),
- drogą pocztową na adres: pl. Bankowy 3/5, 00-950 Warszawa,
- za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej ePUAP (skrytka /t6j4ljd68r/skrytka); wniosek musi zawierać podpisy elektroniczne wszystkich osób upoważnionych.
Datą złożenia wniosku jest data wpływu do Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego. Wzór wniosku znajduje się w załączniku, na dole strony. Dodatkowe informacje można znaleźć pod banerem.
Program rozwoju sieci dróg lokalnych. Program ma na celu wsparcie samorządów w budowie, przebudowie lub remoncie dróg gminnych lub powiatowych. Celami szczegółowymi Programu są:
- rozwój infrastruktury drogowej o charakterze lokalnym w celu poprawy dostępności komunikacyjnej dla przedsiębiorców i społeczności lokalnych do ośrodków życia gospodarczego i społeczno-kulturalnego oraz terenów inwestycyjnych,
- powiązanie lokalnych ośrodków gospodarczych z regionalnymi i krajowymi poprzez budowę lub modernizację dróg gminnych i powiatowych oraz węzłów łączących te drogi z drogami wyższego rzędu (wojewódzkich i krajowych),
- poprawa bezpieczeństwa na drogach lokalnych poprzez inwestycje w bezkolizyjne rozwiązania transportowe, skrzyżowania, obiekty mostowe (mosty, wiadukty estakady, kładki), sygnalizacja świetlna, ciągi piesze lub pieszo-rowerowe.
Maksymalna kwota wsparcia z dotacji celowej budżetu państwa na jedno zadanie to kwota 5 mln zł. Udział dotacji w kosztach realizacji zadania wynosi maksymalnie 60% lub 80% kosztów zadania w zależności od wskaźników dochodów podatkowych na jednego mieszkańca. Maksymalna liczba dofinasowanych zadań dla gmin to jedno zadanie, dla powiatów i miast na prawach powiatu to dwa zadania.