Na spotkaniu w Guzowie firmę Asesor Ewaluacja i Rozwój Wsi reprezentowali: dyrektor Danuta Balcerzak, kierownik programu, Joanna Mazur, jego koordynator, Tomasz Kalinowski, a radomski oddział Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Projektów Unijnych, Anna Kołtun. Dyrektor szkoły w Guzowie, Beata Bursa zaproponowała rozpoczęcie spotkania piosenkami w wykonaniu uczniów IV klasy. Nad programem nawiązującym do okresu świąteczno – choinkowego pracowali prawie pół roku. Zdali egzamin na piątkę za co zostali nagrodzeni rzęsistymi oklaskami.
Zaprezentowany program artystyczny, choć skrócony, dał zgromadzonym rodzicom dzieci i przybyłym gościom wyobrażenie, czego nowego członkowie zespołu szkolnego nauczyli się.
–Celem projektu jest wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów klas IV, V i VI z czterech szkół nim objętych – podkreśliła pani Joanna Mazur. Przypomniała, że na pierwszym spotkaniu, po scharakteryzowaniu projektu, poprosiła rodziców i ich dzieci o przedstawienie własnych potrzeb i życzeń m.in. za pośrednictwem ankiet, dotyczących samej nauki, wyjazdów krajoznawczych lub edukacyjnych i zagospodarowania wolnego czasu. Dzięki temu wiele propozycji znalazło się w realizowanym projekcie. Na drugim spotkaniu – przypomniała pani Beata Mazur – omówiliśmy wzajemne relacje między uczniami wspomnianych klas i ich rodzicami, na podstawie opinii zawartych w ankietach oraz poinformowałam z jakimi instytucjami została nawiązana edukacyjna współpraca. Styczniowe trzecie spotkanie odbyło się na półmetku realizacji projektu. Dlatego miało charakter sprawozdania, czy też omówienia tego, co zostało zrobione(na ten temat też będzie przeprowadzona ankieta jednocześnie we wszystkich szkołach) i jak będzie zagospodarowany ten drugi etap. Powiedziała też o tym, co jeszcze nie wychodzi .Zwierzyła się, że w Orońsku na 59 uczniów uczestniczących w projekcie, na wczorajsze spotkanie przyszło tylko 10. rodziców i dlatego nie zostały przeprowadzone badania ankietowe. Muszą się one odbyć jednocześnie we wszystkich szkołach. Przypomniała, że na wyrównywanie szans edukacyjnych składają się różne profesjonalne działania m.in. jednakowy dostęp do najskuteczniejszych form zdobywania wiedzy, jej przyswajania oraz dostęp do ośrodków potrafiących zdopingować dzieci do nauki i rozwoju osobowości oraz zapewnienie profesjonalnej pomocy. Temu służyły wycieczki, zielona szkoła, konkursy, pomoce edukacyjne. Na przykład wyniki po zakończeniu konkursu zostały p drukiem w formie zeszytu szkolnego. Najlepsze prace są zaprezentowane na I stronie, pozostałe – na dalszych. Podstawą realizacji projektu są zajęcia dla tych, którzy zgłosili w nim uczestnictwo. Prowadzą je nie ci, którzy przedstawili najtańszą ofertę liczoną w złotówkach, lecz pomysł dobry edukacyjnie i najciekawszy w odbiorze – najskuteczniejszy. Stwarzane są zachęty dla uczniów z czterech szkół motywujące ich do uczestnictwa w platformie edukacyjnej. Umożliwia ona dotarcie do wielu pożytecznych, bardzo przydatnych materiałów. Skorzystają ci, którzy zechcą sie uczyć i czegoś nauczyć. Rzecz w tych, żeby tych chcących było możliwie jak najwięcej.
Pani Beata Mazur przypomniała, że organizowane dotychczas wyjazdy nie były zwykłymi wycieczkami. Zwiedzanie Zamku w Warszawie połączono z lekcjami poglądowymi, podobnie pobyt w Muzeum Techniki. Po ZOO oprowadzali najlepsi przewodnicy. Uczniowie przekonali się, że Teatr Wielki jest wielkim nie tylko gabarytem i z nazwy.
"Jestem bardzo młodym człowiekiem, a już tak wiele ciekawych rzeczy zobaczyłem, poznałem" – napisał w ankiecie jeden z wycieczkowiczów. I z kolei tego rodzaju zwierzenia przekonują realizatorów projektu „Szkoła na piątkę”, że podjęli się w Gminie Orońsko pożytecznego społecznie zadania.
Przed nimi jeszcze druga połowa projektu , wiosną i latem „Zielone szkoły”, kolejne wycieczki i wyjazd do Wielkiej Brytanii. Wyjadą ci, którzy wykażą się największą aktywnością, zaangażowaniem w projekcie, udowadniając przy okazji , że ich buda rzeczywiście jest SZKOŁĄ NA PIĄTKĘ.