Jak informuje Małgorzata Pawelec, rzecznik kieleckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, równolegle kontynuowane jest układanie podbudowy bitumicznej i przedostatniej warstwy wiążącej nawierzchni na ciągu głównym budowanej drogi S7.
- Warstwy te ułożone są na odcinkach stanowiących łącznie około 75 proc. ciągu głównego - zaznacza Małgorzata Pawelec, dodając: - Trwają także prace na zabetonowanych ustrojach nośnych obiektów mostowych. Na siedmiu z nich ułożona została nawierzchnia. Wykonywane są również m.in. izolacje, kapy chodnikowe, bariery, krawężniki, mury oporowe. W sąsiedztwie mostów, wiaduktów i w obrębie węzłów kontynuowane są roboty ziemne.
Dzięki wybudowaniu skarżyskiego odcinka drogi S7 zniknie ostatnie jednojezdniowe wąskie gardło między granicą województwa świętokrzyskiego i małopolskiego a Warszawą, a cała "siódemka" na długości 200 km od granic Małopolski do Grójca będzie miała nieprzerwanie pełne parametry dwujezdniowej trasy ekspresowej. Znacznie skrócony zostanie czas podróży między Krakowem, Kielcami, Radomiem a Warszawą, a cały świętokrzyski odcinek drogi nr 7 będzie ekspresowy.
Będą zmiany w organizacji ruchu
Co ważne dla kierowców, wykonawca przygotowuje się do przełożenia ruchu na pierwszy 300-metrowy fragment jednej, zachodniej jezdni drogi ekspresowej na początku budowanego odcinka. Pozwoli to kontynuować prace nad połączeniem budowanej trasy z istniejącym odcinkiem S7 Radom - granica województwa.
- Wprowadzenie zmiany organizacji ruchu planowane jest w drugiej połowie września. Jednocześnie apelujemy do kierowców o zwracanie szczególnej uwagi na często zmieniające się tymczasowe oznakowanie w obrębie skrzyżowania istniejącej drogi nr 7 z ulicą Piłsudskiego w Skarżysku-Kamiennej w związku z budową ronda. Rondo powstaje w ramach powstającego węzła S7 Skarżysko-Kamienna Zachód - podkreśla Małgorzata Pawelec.
Przypomnijmy, że ta długo wyczekiwana inwestycja rozpoczęła się jesienią 2017 roku. Nowy odcinek o długości 7,6 km połączy fragment drogi ekspresowej S7 od Radomia do granicy województw mazowieckiego i świętokrzyskiego z istniejącym węzłem drogowo-kolejowym w Skarżysku-Kamiennej. Droga będzie biegła po nowym śladzie na zachód od istniejącej trasy.
Warte blisko 260 mln złotych roboty zakładają m.in. powstanie dwóch węzłów: Skarżysko-Kamienna Północ i Skarżysko-Kamienna Zachód, a także dwóch mostów, sześciu wiaduktów drogowych i kilku przejść dla średnich i małych zwierząt.
Planowo inwestycja ma być gotowa w maju przyszłego roku, ale wszystko wskazuje na to, że kierowcy będą mogli z niej korzystać nawet kilka miesięcy wcześniej.