- Pomysł jest mojego autorstwa, gdyż obecnie studiuję w Łodzi i widzę jak to wszystko wygląda. Wielu moich znajomych również zwróciło moją uwagę na powyższy problem, a z racji zainteresowania w temacie transportu podjąłem się inicjatywy – mówi Michał Rejczak.
Pod petycją podpisało się już kilkadziesiąt osób nie tylko z Radomia czy Łodzi, ale także z Warszawy, Krakowa czy Suchedniowa. - Pochodzę z okolic Lublina, studiuję w Łodzi. Takie połączenie dałoby mi powód do korzystania z PKP – napisała pod petycją Anna Dobrzyńśka z Łodzi. - Wystarczą 3 pociągi dziennie, doskonale ułatwi to życie dziesiątkom tysięcy ludzi pokonujących tę trasę każdego tygodnia autobusami – uważa Piotr Orzeł, także łodzianin. Radomianie doskonale wiedzą, że podróż do łodzi nie należy do najkrótszych. - Obecne połączenie Radom-Łódź jest bardzo niekorzystne. Funkcjonuje tylko jeden pociąg bezpośredni z Radomia do Łodzi a sama podróż trwa aż 4h – zauważa Monika Bieniek z Radomia.
„Najkrótsze połączenia kolejowe Lublina oraz Polski środkowo-wschodniej z centrum (Łódź) i południem kraju (Katowice, Kraków) wiodą przez Radom. Obecnie Lublin oraz Radom nie posiadają bezpośredniego połączenia kolejowego z Łodzią, która z racji położenia w centrum kraju powinna pełnić rolę głównego węzła kolejowego. Połączenia między powyższymi miastami odbywają się dotychczas znacznie wydłużoną trasą przez Warszawę, co obniża znacznie ich atrakcyjność. Dla Radomia, Łódź oraz Lublin są najbliższymi dużymi ośrodkami akademickimi, co dodatkowo zwiększa zapotrzebowanie na przewóz pasażerów, który aktualnie odbywa się transportem drogowym. Szacuje się, że koszty zewnętrzne transportu drogowego (wypadki, zanieczyszczenia, itd.) w Polsce wynoszą ponad 20 mld zł rocznie, a brak połączeń kolejowych będzie stale je powiększał. Natomiast działania w zakresie polityki transportowej naszego kraju, jako członka Unii Europejskiej powinny zmierzać do jego zrównoważenia i wspierania najbardziej wydajnych środków transportu” czytamy w petycji skierowanej do ministra transportu, budownictwa i gospodarki morskiej, Sławomira Nowaka.
„Chcemy, aby powyższe połączenie było całoroczne, codzienne, po co najmniej kilka pociągów dziennie w każdym kierunku oraz czasowo dopasowane do zapotrzebowania pasażerów. Postulowana trasa powinna uwzględniać postój na stacjach: Lublin, Nałęczów, Puławy, Pionki, Radom, Przysucha, Drzewica, Tomaszów Mazowiecki, Łódź. Należyta obsługa połączenia, jego regularność i atrakcyjność z pewnością zapewni także wymierną korzyść przewoźnikom kolejowym, o czym może świadczyć obecne zapełnienie połączeń autobusowych, potencjał demograficzny obszaru oraz duża migracja ludności” czytamy dalej.
Złożenie podpisu zajmuje kilkanaście sekund. Aby złożyć swój podpis, kliknij tutaj.
Dołącz do wydarzenia na Facebooku: aby wejść, kliknij tutaj.