Odcinek C został podzielony na cztery zadania i zgodnie z umową z sierpnia 2017 roku z jego projekt i budowę odpowiedzialna jest firma Mota-Engil, która zawarła z GDDKiA kontrakt o wartości ok. 203 mln zł.
Pierwszą decyzję dotyczącą odcinka C trasy Warszawa – Grójec wojewoda Mazowiecki wydał 13 listopada 2018 roku i obejmuje ona zadanie nr 4 o długości ok. 1 km. Druga decyzja z 21 grudnia 2018 roku dotyczy zadania 2 o długości ok. 2,7 km natomiast decyzja podpisana 27 grudnia 2018 roku zakłada budowę 2,3 km odcinka w zakresie zadania 1. Decyzja wydana 7 stycznia 2019 roku dotyczy zadnia nr 3, czyli pozostałej części trasy o długości ok. 2 km.
Budowa południowego wylotu trasy S7 Warszawa – Grójec o łącznej długości ok. 29 km, została podzielona na trzy odcinki: A - odcinek od w. Lotnisko (bez węzła) do w. Lesznowola (z węzłem), długości ok. 6,64 km; B - odcinek od w. Lesznowola (bez węzła) do w. Tarczyn Północ (z węzłem), długości ok. 14,8 km oraz C - odcinek od w. Tarczyn Północ (bez węzła) do początku obwodnicy Grójca, długości ok. 7,9 km.
Projektowana trasa w przeważającej części prowadzona jest całkowicie nowym korytarzem. W ramach tej inwestycji przewiduje się budowę drogi ekspresowej o długości ok. 29 km, budowę równoległych dróg lokalnych i dojazdowych oraz przebudowę odcinków istniejących dróg publicznych. Wybudowane zostaną urządzenia ochrony środowiska oraz bezpieczeństwa ruchu drogowego. Realizacja drogi ekspresowej S7 jest inwestycją o znaczeniu europejskim, wpisującym się w tranzytowy układ dróg. Inwestycja wpłynie na skrócenie czasu podróży oraz zwiększenie bezpieczeństwa ruchu.