– To przede wszystkim dobra informacja dla pasażerów, którzy za pomocą telefonu będą mogli w każdej chwili i w każdym miejscu otrzymać pełną informację na temat konkretnego połączenia, zdarzenia czy problemu. Oczywiście mam nadzieję, że takich sytuacji będzie jak najmniej. Profesjonalny przewoźnik musi się jednak na taką ewentualność przygotować – mówił marszałek Adam Struzik – Od początku działalności Spółki inwestujemy w jej rozwój. Otwarcie Call Center to inwestycja w jakość i dobre relacje z pasażerami – dodał.
Nowy punkt informacji pasażerskiej Kolei Mazowieckich został zbudowany przy wykorzystaniu usługi plus wIVR dostarczonej przez Polkomtel S.A. Usługa łączy w sobie interaktywny kontakt z osobami dzwoniącymi oraz pełną obsługę telekomunikacyjną, m.in. łącza i numer dostępowy. Dzięki zaawansowanym możliwościom systemu, konsultanci mogą obsłużyć nawet 10 połączeń jednocześnie. Na chwilę obecną funkcjonuje 7 stanowisk (dwa z nich poza Warszawą – w Siedlcach i Radomiu). Wyposażone są w aparaty telefoniczne nowej generacji wraz z profesjonalnymi słuchawkami i mikrofonami.
Konsultanci obsługujący Call Center zostali przeszkoleni z prowadzenia profesjonalnych rozmów telefonicznych. Dla wygody pasażerów, udzielane informacje są podzielone tematycznie i wybierane tonowo, a rozmowy są nagrywane.W każdej chwili, podróżny może połączyć się z konsultantem, wybierając tonowo odpowiedni numer z klawiatury telefonu.
Podróżni pod numerem 22 364 44 44 otrzymają informacje na temat: usług Spółki Koleje Mazowieckie oraz innych przewoźników (rozkład jazdy pociągów, ceny biletów, oferty), przejazdów dla osób niepełnosprawnych i o ograniczonej sprawności ruchowej, a także o bieżących utrudnieniach i awariach.