Decyzja Wojewody Mazowieckiego, zatwierdzająca projekt budowlany i zezwalająca na budowę, dotyczy odcinka B – od węzła „Lesznowola” (bez węzła) do węzła „Tarczyn Północ” (z węzłem). Realizacja części zadania B obejmowała będzie m.in. budowę dwóch jezdni po dwa pasy ruchu (z rezerwą na 3 pas) na długości ok. 1,3 km, systemu odwodnienia terenu oraz urządzeń ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Zadanie B, stanowiące jeden z trzech odcinków S7 Warszawa-Grójec zostało podzielone na 2 części. Pierwsza to ok. 1,3 km od węzła Lesznowola w kierunku Grójca a druga to dalsze ok. 13,5 km kończące się na węźle Tarczyn Północ. Dla pozostałego 13,5 kilometrowego odcinka tego zadania toczy się postępowanie administracyjne o wydanie decyzji ZRID.
Projektowana trasa w przeważającej części prowadzona jest całkowicie nowym korytarzem. W ramach tej inwestycji przewiduje się budowę drogi ekspresowej o długości ok. 29 km, budowę równoległych dróg lokalnych i dojazdowych oraz przebudowę odcinków istniejących dróg publicznych. Wybudowane zostaną urządzenia ochrony środowiska oraz bezpieczeństwa ruchu drogowego. Realizacja drogi ekspresowej S7 jest inwestycją o znaczeniu europejskim, wpisującym się w tranzytowy układ dróg. Nowa trasa wpłynie na skrócenie czasu podróży oraz zwiększenie bezpieczeństwa ruchu.