Umowa na dostawę 37 wagonów piętrowych nowej generacji BOMBARDIER TWINDEXX wraz z 4-letnią gwarancją oraz 3-letnim serwisem utrzymaniowym, została zawarta w lipcu 2007 roku. Od września 2008 roku Koleje Mazowieckie eksploatują wagony piętrowe na najbardziej obciążonych trasach kolejowych na Mazowszu. W sezonie wakacyjnym składy piętrowe przewożą pasażerów KM również na linii Warszawa – Gdynia – Warszawa. Od sierpnia br., dzięki nowym lokomotywom elektrycznym TRAXX P160 DC, Koleje Mazowieckie, jako pierwszy operator kolejowy w Polsce, uruchamiają pociągi w systemie „push-pull”.
Artur Radwan, Prezes Zarządu Kolei Mazowieckich, powiedział: Wagony piętrowe to nowa jakość na polskich torach. Przede wszystkim ze względu na rozwiązania techniczne, które mają zdecydowany wpływ na komfort podróży. Pociągi z nich zestawione kursują jako przyśpieszone, łącząc największe miasta Mazowsza ze stolicą. Doskonale sprawdzają się na liniach o dużych potokach podróżnych, zapewniając dogodny dojazd do pracy, czy szkoły.
Michael Fohrer, Wiceprezydent Dywizji Serwisu na Europę Środkową w Bombardier Transportation, powiedział: W sierpniu br. Dywizja Serwisu Bombardier Transportation rozpoczęła realizację projektu 4-letniego serwisu utrzymania zapobiegawczego oraz 2-letniego serwisu naprawczego lokomotyw TRAXX. Przejmując usługi utrzymania wagonów piętrowych Dywizja Serwisu stała się odpowiedzialna za utrzymanie całej floty pojazdów szynowych produkcji Bombardier Transportation, eksploatowanych obecnie przez Koleje Mazowieckie. Jakość naszych usług serwisowych przyczyni się do jeszcze większego zadowolenia pasażerów Kolei Mazowieckich. Chcielibyśmy podziękować KM za zaufanie, jakim nas obdarzyły.
Janusz Kućmin, Generalny Przedstawiciel Bombardier Transportation na Polskę, dodał: Cieszę się, że po kilku latach świadczenia przez Dywizję Serwisu Bombardier Transportation usług serwisu utrzymania lokomotyw TRAXX, eksploatowanych przez polskich operatorów, Bombardier Transportation Polska rozpoczyna również wykonywanie pierwszej w Polsce wieloletniej umowy serwisu utrzymania wagonów.